SQL = "SELECT* From hast WHERE pappa = "& id &" ORDER BY namn"
Denna listar alla barn som har en speciell pappa. Det är pappans id som man ser. Pappans ide kommer från en annan sida via:
hast_id = Request.Querystring("hast_id")
Det går bra så länge pappan har barn. Men om han inte har det så blir det så här:
Antingen är BOF eller EOF satt till True, eller så har aktuell post raderats; åtgärden som programmet begärt kräver en aktuell post.
Alltså antar jag att jag behöver ngn slags if-sats om man inte hittar något värde. Jag har försökt med if pappa= osv, men får inte till det...
(Nu provar jag med kod runt mina koder, får se hur det ser ut!!
------------------
/Sophie*
Jag ser att det blev lite fel, skall självlart inte stå hast_id längst ned utan id precis som ovan.
------------------
/Sophie*
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg on error resume next
SQL = "SELECT * FROM [users] WHERE [x_ID] = " request("x_ID") & ";"
set mySQL = Conn.Execute(SQL)
on error resume next
---
Om du skriver som ovan så blir det inget felmeddelande, det blir ingenting. Det är en typ av felmeddelande som kan vara bra att ta till ibland. I andra fall är det nödvändigt.
Jag gjorde en gång en almanacka där man listar en vecka åt gången. De dagar som hade något noterat skrevs (givetvis) ut men de dagar som inte hade något skrivet skulle fortfarande skrivas ut...
Dålig svenska men du kanske fattar iallafall. Då var lösningen på problemet on error resume next.
tack,
/ jakob