EclipseMedlem sedan juli 20003 741 inlägg
Jag ska visa produkter på en sida men det är endast de produkter som man markerat med "visa" [x_view] true/false samt datum...
SQL = "SELECT * FROM [products] WHERE [x_view] = TRUE AND [x_viewfrom] <=#" & date()
SQL = SQL & "# AND [x_viewto] >=#" &date() & "# ORDER BY [x_brandID]"
Ser ut så här:
SELECT * FROM [products] WHERE [x_view] = TRUE AND [x_viewfrom] <=#2000-09-11# AND [x_viewto] >=#2000-09-11# ORDER BY [x_brandID]
Jag tycker "mer än..." och "mindre än..." är lite krångligt... Ska man ha brädgårdar i SQL eller är det ASP? (VBScript)
------------------
Life is a bitch... and then you marry one.
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
kör du access skall du ha brädgård runt datum, i t-sql (sql server) är det apostrofer.
var det svar på din fråga?
------------------
<A HREF="http://www.cartman.nu" TARGET=_blank>
det man inte minns har inte hänt.
hit med en berka!</A>
OK, jasså det är ASP... ;-)
Datumen då? Har jag skrivit <= och >= på rätt sätt?
------------------
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
nej, det är inte asp. det beror på vilken databas du kör.
<= och >= tycker jag ser korrekt ut.
------------------
<A HREF="http://www.cartman.nu" TARGET=_blank>
det man inte minns har inte hänt.
hit med en berka!</A>
1. Jag såg hur dumt mitt svar blev... men detta forumet är lite roddigt att ändra inlägg :-/
2. ... [x_viewfrom] <=#2000-09-11# AND [x_viewto] >#2000-09-11# ...
Till datumet [x_viewto] kan inte vara dagens datum, det säger sig själv om man tänker lite... ;-)
Bonus. Efter gårdagens 12-timmars pass är jag snart klar med min egen första skarpa webshop och den blev sååå bra!!!. I admin interfacet kan man till och med skriva bokstäver i datumfältet utan att det blir error, tack vare IsDate(). Nice feature.
Jag är för en gångs skull stålt över mig själv, jag hoppas det famgår av mitt inlägg! ;-)
------------------