Meddelande

Minska
No announcement yet.

starta om mysql service automatiskt

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• starta om mysql service automatiskt

Hej,

Jag verkar inte få bukt med problemet att de aktiva anslutningarna till db'n blir för många och därför hänger sig db'n så jag undrar om ni vet hur man kan schedulera så att man startar om mySQL tjänsten automatiskt varje dag 04.00? jag sitter å en windows 2008 R2 maskin, har testat att googla detta men hittar inte något script som jag kan schedulera för att starta om mySQL'en, skulle va tacksam för hjälp.
    J.Kerkinni en grymt bra Mode Blogg

Inget svar på frågan. Men en kommentar.

Om man tycker att det skulle vara trevligt om våra barnbarn inte har övergått helt till engelska språket, utan har lite av "vår" svenska kvar:

Ändra gärna till "schemalägga" eftersom det inte finns något som heter "schedulera".
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Kommentera

Danne, det är klart att det ordet finns. Gimbo använde det just. Om du inte har hört det förut så beror det väl på att han just inventerade ordet.

Skämt åsido, gällande sakfrågan:
      Nej, nej, nej! Gildebrand gav dig svaret i förra tråden, nämligen att din databas är dåligt indexerad. Om du inte vet hur man fixar det, fråga vidare och invänta svar. Eller hyr in någon som vet hur man gör. Att döda processen dagligen löser inte ditt problem, som alltså är fullt lösligt enligt den information vi har idag. Även om det verkar lösa problemet kommer fortfarande folk få felmeddelande då och då och disken kommer gå hetare än nödvändigt. Fixa hellre på rätt sätt.
      Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
      Internklippning:
      1) Snaggning av fångar.
      2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

nitro2k01 skrev: Visa inlägg
        Danne, det är klart att det ordet finns. Gimbo använde det just. Om du inte har hört det förut så beror det väl på att han just inventerade ordet.
        Borde realiserat det...
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
        Våga Vägra
        FaceBook

Kommentera

Working...
        X