webForumDet fria alternativet

SQL inner joine mellan 4 tabeller den vägra lota något.

Databaser & SQL

2 svar · 776 visningar · startad av dwmedia

Medlem sedan nov. 2006188 inlägg
Frågan#1

Den vill inte skriva ut några resultat alls och jag får inga fel meddelanden heller. Någon som kan hjälpa mig ut me vad jag kan ha för fel :)

$sql = "
        SELECT a.id, a.advertisers_ads_cid, a.advertisers_ads_uid, a.advertisers_ads_title,
              c.advertisers_imp_aid,
              d.advertising_click_aid,
              u.advertisers_users_owners, u.advertisers_access_id
        FROM Advertisers_ads a
        INNER JOIN Advertisers_users u 
              ON a.advertisers_ads_uid = u.advertisers_users_id
        INNER JOIN Advertisers_imp c
              ON a.id = c.advertisers_imp_aid
        INNER JOIN Advertising_click d
              ON c.advertisers_imp_aid = d.advertising_click_aid
        WHERE a.advertisers_ads_uid = '$act' AND a.id = '$txid' AND u.advertisers_users_id = '$act' AND
        u.advertisers_access_id = '{$_SESSION['sess_id']}' AND u.advertisers_users_admin > '1'
      ";
      $result = mysql_query($sql, $conn) or die("SQL: $sql <br>".mysql_error());
      while($row = mysql_fetch_array($result)) {
Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Skriv ut hela SQL-satsen som en sträng och kör den i ditt adminverktyg för databasen (kan inte mysql så bra, så jag vet inte vad man använder).

Medlem sedan nov. 2006188 inlägg

Den funkade hade bara SQL frågan på fel ställe.
Dock värka den skriva ut dubbletter hoppas någon kan hjälpa mig :)

Dock ska jag jobba på lösa det tills någon expert kan svara så får vi se vem som postar först :-)
Väll ingen ide och sitta vänta på svar då dem inte kommer ofta :) förutom manual länkar.

$sql = "
            SELECT DISTINCT 
                  a.id, a.advertisers_ads_cid, a.advertisers_ads_uid, a.advertisers_ads_title, a.advertisers_ads_bid_type,
                  c.advertisers_imp_aid, c.advertisers_imp_year, c.advertisers_imp_month, c.advertisers_imp_day,
                  d.advertising_click_aid, d.advertising_click_year, d.advertising_click_month, d.advertising_click_day,
                  u.advertisers_users_owners, u.advertisers_access_id
            FROM Advertisers_ads a
            INNER JOIN Advertisers_users u
                  ON a.advertisers_ads_uid = u.advertisers_users_id
            INNER JOIN Advertisers_imp c
                  ON a.id = c.advertisers_imp_aid
            INNER JOIN Advertising_click d
                  ON c.advertisers_imp_aid = d.advertising_click_aid
            WHERE a.advertisers_ads_uid = '$act' AND u.advertisers_users_id = '$act' AND
            u.advertisers_access_id = '{$_SESSION['sess_id']}' AND u.advertisers_users_admin > '1' AND
            (c.advertisers_imp_year = '$Payment_yyyy' AND c.advertisers_imp_month = '$Payment_mm' AND c.advertisers_imp_day = '$in' OR
            d.advertising_click_year = '$Payment_yyyy' AND d.advertising_click_month = '$Payment_mm' AND d.advertising_click_day = '$in')
            ORDER BY a.id DESC
          ";
          $result = mysql_query($sql, $conn) or die("SQL: $sql <br>".mysql_error());
          while($row = mysql_fetch_array($result)) {
269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)