Jag behöver installera pgcrypto till PostgreSQL på Windows. Hur kan jag göra det?
Jag har testat med:
psql> \i C:\Program\ProgreSQL\9.0\share\contrib\pgcrypto.sql
Men jag får "Permission denied". Hur löser jag det?
6 svar · 446 visningar · startad av erciz
Jag behöver installera pgcrypto till PostgreSQL på Windows. Hur kan jag göra det?
Jag har testat med:
psql> \i C:\Program\ProgreSQL\9.0\share\contrib\pgcrypto.sql
Men jag får "Permission denied". Hur löser jag det?
Jag skulle gissa på att det är ett Win-problem, inte relaterat till Postgres. Har du öppnat terminalen i Administratörsläge innan du loggar in till PSQL?
Har du öppnat terminalen i Administratörsläge innan du loggar in till PSQL?
Ja, det blir samma problem då. Det kanske inte ens går att installera pgcrypto på Windows? Men det finns en pgcrypto.dll iallafall.
Om inte annat så får jag hasha mina värden i applikationen istället för i databasen.
Jag har aldrig använt pgcrypto, men du kan vara tvungen att installera mot en specifik databas:
psql -U ADMIN_ANVÄNDARE DIN_DATABAS < C:\Program\ProgreSQL\9.0\share\contrib\pgcrypto.sql
Du kan behöva escape:a backslasharna.
Menar du att jag ska använda det där kommandot när jag startar psql och inte när jag är inloggad i psql? Jag kan nämligen inte starta psql från kommandoprompten, utan måste starta det med den speciella genvägen som installerades under installationen.
Kan inte starta den? Varför? Har du lagt till Postgres bin-katalog till din miljövariabel PATH?
Kan inte starta den? Varför? Har du lagt till Postgres bin-katalog till din miljövariabel PATH?
Starta kan jag, men jag kan inte logga in den vägen. Jag antar att det har nåt med tecken-encodningen i kommandoprompten att göra. Men det går bra om jag går via den speciella psql-genvägen.