webForumDet fria alternativet

Försöker få igång phpmyadmin utan att lyckas

Databaser & SQL

5 svar · 835 visningar · startad av WebbisNet

Medlem sedan feb. 20032 027 inlägg
Frågan#1

Jag kan inte logga in med rätt användarnamn på phpmyadmin utan att få felmeddelande när jag försöker, vilken mapp ska config.inc.php ligga i, har den i roten och i setup

<?php
/*
 * Generated configuration file
 * Generated by: phpMyAdmin 3.3.7 setup script by Piotr Przybylski <piotrprz@gmail.com>
 * Date: Sat, 02 Oct 2010 16:03:16 +0200
 */

/* Servers configuration */
$i = 0;

/* Server: linas phpmyadmin [1] */
$i++;
$cfg['Servers'][$i]['verbose'] = 'linas phpmyadmin';
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'xxx.xxx.xxx.xx';
$cfg['Servers'][$i]['port'] = '';
$cfg['Servers'][$i]['socket'] = '';
$cfg['Servers'][$i]['connect_type'] = 'tcp';
$cfg['Servers'][$i]['extension'] = 'mysqli';
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie';
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'användarnamnet';
$cfg['Servers'][$i]['password'] = 'lösenordet';

/* End of servers configuration */

$cfg['blowfish_secret'] = '4ca73b83ca35d4.38192211';
$cfg['DefaultLang'] = 'sv-utf-8';
$cfg['ServerDefault'] = 1;
$cfg['UploadDir'] = '';
$cfg['SaveDir'] = '';
?>

Felmeddelande

Warning: require_once(./libraries/common.inc.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in G:\webusers\32728\mysql.jaanasdotter.se\www\index.php on line 35

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required './libraries/common.inc.php' (include_path='.;C:\php5\pear') in G:\webusers\32728\mysql.jaanasdotter.se\www\index.php on line 35
Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Felmeddelandet säger att katalogen libraries (som hör till phpmyadmin) inte finns i katalogen G:\webusers\32728\mysql.jaanasdotter.se\www\

tydal skrev:

Felmeddelandet säger att katalogen libraries (som hör till phpmyadmin) inte finns i katalogen G:\webusers\32728\mysql.jaanasdotter.se\www\

Den ligger där den ska vara
Hem mysql.jaanasdotter.se www libraries

Hur kommer det sig att den inte hittar den då, har ju alla filer där de ska vara, hämtade phpmyadmin, markerade alla filer och la över på servern

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Om filen common.inc.php ligger i libraries, som ligger i www så kan det vara att webbservern inte har rättigheter att komma åt filen.

tydal skrev:

Om filen common.inc.php ligger i libraries, som ligger i www så kan det vara att webbservern inte har rättigheter att komma åt filen.

common.inc.php ligger i libraries och servern ska ha tillgång till phpmyadmin eftersom jag har kört en annan phpmyadmin på den servern innan utan problem

skapade bara en mapp som heter config utan innehåll så funkade det, lustigt

nu när jag kan logga in och ska öppna tabellen så får jag

Warning: require_once(./libraries/common.inc.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in G:\webusers\32728\mysql.jaanasdotter.se\www\main.php on line 13

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required './libraries/common.inc.php' (include_path='.;C:\php5\pear') in G:\webusers\32728\mysql.jaanasdotter.se\www\main.php on line 13

när jag sen valde engelsk inloggning så funkade allt

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)