Om det ska vara datumen i frågan tror jag det då blir (utan att PHP är nödvändigt):
SELECT * FROM tabell
WHERE StartDate >= '2010-09-10' AND StopDate <= '2010-09-20';
Fungerar det inte då med datum inom ' ' så pröva utan.
Redigerades när jag kollade > är större än och < är mindre än. Borde logiskt vara detta som tar fram datum mellan ett startdatum och ett slutdatum.
Redigiringen tog lite tid medan jag tänkte. Fint att det orndade sig i alla fall, men utan PHP är det väl satsen med < och > rätt placerade det ska vara?
Om det ska vara datumen i frågan tror jag det då blir (utan att PHP är nödvändigt):
SELECT * FROM tabell
WHERE StartDate >= '2010-09-10' AND StopDate <= '2010-09-20';
Fungerar det inte då med datum inom ' ' så pröva utan.
Redigerades när jag kollade > är större än och < är mindre än. Borde logiskt vara detta som tar fram datum mellan ett startdatum och ett slutdatum.
Redigiringen tog lite tid medan jag tänkte. Fint att det orndade sig i alla fall, men utan PHP är det väl satsen med < och > rätt placerade det ska vara?
Fast din kod gör inte samma sak som min. Med din kod måste hela det lagrade intervallet vara inneslutet av sökintervallet. Dessutom så går det ju bara att söka efter de fördefinierade datumen om man anger datumen statiskt istället för dynamiskt. Man vill ju kunna fylla i datum i ett formulär och söka.