evilaidMedlem sedan apr. 2009431 inlägg
Hej igen
Har laddat ner Microsoft Sql server managemenet studio express för att göra en backup fil av min databas (.bak) databasen ligger hos ett webbhotell och det funkar att ansluta, jag väljer att göra en backup och programmet arbetar en stund.. Problemet är abara att det aldrig skapas något .bak fil?
har t.e valt att filen ska skapas i c:\backup.bak men det blir aldrig någon fil. Om jag väljer restore så finns det ju backuperna man jag får ju aldrig fysiskt en fil med ändelsen .bak???
Fattar inte vad jag ska göra, måste ju få en .bak fil som jag kan ladda upp på mitt andra webbhotell...
Mvh
dAEkMedlem sedan feb. 20041 777 inlägg
Filbläddraren som dyker upp visar filstrukturen på servern så om du anger C:\backup.bak kommer filen inte att skapas på din dator utan på servern.
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
OK, hur kommer jag åt denna filen då? Grejen är den att på det nya webbhotellet kan jag än så länge bara jobba via deras webbgränsnitt och då behöver jag den vägen ladda upp en .bak fil för importering?
dAEkMedlem sedan feb. 20041 777 inlägg
Har du inte fått nån sökväg där du kan lägga dina filer?
Du behöver i alla fall först skapa backup-filen till en mapp som du har tillgång till. När det är gjort får du ladda ner den till din dator via FTP eller hur du nu brukar göra. Sen får du ladda upp den till andra servern och göra en restore.
aleborgMedlem sedan jan. 20012 962 inlägg
De vettiga webbhotellen använder sig av ett webbgränssnitt med backup/restore-funktion. Vi använder t ex MyLittleAdmin som har en smidig backup/restore-funktion för att ladda upp och ner backuperna. Den funktionen bör du kunna kräva av ditt webbhotell alternativt access till publiceringsverktyget, det måste webbhotellet installera separat men ger dig möjlighet att ladda upp och ner din databas(om än lite omständigt).
Grejen är den att jag har Crystone nu.. O för den delen måste sägas att det är det sämsta webbhotellet som existerar. Hoppas inte de får en enda kund till, men också att de som redan är kunder flyttar!! (jaghåller på nu)
Hur som helst så blir det binero istället.. De tillåter dok inen publicering där annanrs hade jag tyckt det var smidigt, man har heller inte tillgång till deras server med någon typ av programvara. Kan bara jobba med MyLittleAdmin..
Hos crystone när jag väljer att göra en backup med SQL explorer så kan jag skapa en mapp på deras sql server och skapa backupen i, men jag har ju ingen ftp access dit. O det kan jag ju iof förstå.. Har försökt kontakta dom men utan svar än så länge..
En lite avstickare:
Crystones webbserver har legat nere sen i frdags och fungerar ännu inte. Är det rimligt att de sköter det så illa? Har några kunder som inte är så nöjda med detta och förlorar mycket på det..
OveRRidEMedlem sedan feb. 20018 509 inlägg
Snacka om feature att låta sina kunder använda SQL Management Studio och skapa databasbackuper på systemdisken på en databasserver. Jag undrar om deras säkerhetspolicy i helhet är lika öppen? Isåfall kanske man skulle skaffa sig ett konto mest för skojs skull.
finns det något annat sätt att göra backup på en ms sql databas.. det går väll inte göra i MIcrosoft visual studio?
OveRRidEMedlem sedan feb. 20018 509 inlägg
liljaMedlem sedan juli 20041 219 inlägg
När det inte är jättemycket data brukar jag scripta databasen och sen flytta data via excel.
Task -> Generate Script
Task -> Export data
På databasen
pebiMedlem sedan jan. 2005328 inlägg
Är det lite data så kan det vara smidigt med "Microsoft Database Publishing Wizard" Den finns att hämta hos MS.
Då får man allt som sql script, dvs först creates, sedan inserts.
Så är det mycket data är det ju riktigt dumt med massor av overhead, men är det lite, kan det vara bra.
Det påminner väl en hel del om My-Sql's "sql-dump"
/pebi