Hej
Ska migrera en Accessdatabas till MySQL och har tidigare använt MySQL Migration Toolkit.
Nu såg jag på MySQL's hemsida att det programmet upphört och ersatts med MySQL Workbench.
Har installerat workbench men förstår inte hur det fungerar. Migration Toolkit var ju en guide där man valde källa, destination och sen körde "rakt av". Men här fattar jag inte alls hur jag ska göra.
Någon som använt det här som vet hur jag ska bära mig åt?
Det här verka sjukt jävla dåligt.. Det verkar som om Workbench är en ny produkt som ska ersätta GUI Tools, som det ser ut just nu så har dom dödat GUI Tools helt, men ännu finns inga plugins för att migrera en databas, utan den kommer i nästa version.
Hur fan kan dom vara så jävla dumma att ta bort ett program innan en ersättare finns?
Även fast jag går till Downloads > Archive och väljer MySQL Migration Toolkit så laddas samma jävla fil ner.. (Workbench) och jag hittar inget verktyg för att migrera.
Nu hittade jag en länk via en blog som jag hittade om det här på Google... Det är ju sinnessjukt att dom ska göra det så svårt för en jämt..
http://dev.mysql.com/get/Downloads/MySQLGUITools/mysql-gui-tools-5.0-r17-win32.msi/from/pick#mirrors