webForumDet fria alternativet

Hur avinstallerar jag MySQL?

2 svar · 459 visningar · startad av erciz

ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg

Jag har problem med en installation av MySQL, den har ballat ur helt och ingenting fungerar. Tjänsten kan inte starta.

Någon som vet hur jag avinstallerar det?

EDIT: Det gäller en installation på Windows Vista.

EDIT: Tar bort min kritik på programmet, eftersom det pinsamt nog var mig felet var på.

tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg

Nja, Mysql är det inget fel på. Det har jag kört i produktionsmiljö i nio år nu. Men bara i Linux då naturligtvis.

Windows Vista har väl däremot gjort sig förtjänt av några varningsfingrar, men men...

Att avinstallera program i Windows är inte enkelt om du inte kan göra det via "Lägg till/Ta bort program", vilket jag antar att du inte kan eftersom du frågar...

Jag skulle nog rekommendera att du försöker ta reda på varför Mysql inte startar i stället. Finns det något i loggarna? (I XP ligger det under Kontrollpanelen, Administrationsverktyg har jag för mig, Vista har jag aldrig bekantat mig med.)

ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg

tydal skrev:

Att avinstallera program i Windows är inte enkelt om du inte kan göra det via "Lägg till/Ta bort program", vilket jag antar att du inte kan eftersom du frågar...

Drar på mig en påse på huvudet och skäms! Det fanns en avinstallerare i "Lägg till/Ta bort program". Men hur som helst så avinstallerade jag det, tankade hem senaste versionen och installerade den. Men tror avinstalleraren inte var helt optimal då det låg kvar gammal data, men det var nog inget problem i sig.

Tråkigt nog fick jag samma problem som med den tidigare versionen: http://www.webforum.nu/showpost.php?p=1488267&postcount=2

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)