prebenMedlem sedan mars 2009452 inlägg SQL = "SELECT u.intID, u.strFirstname, u.strLastname, u.strEmail " _
& ", (SELECT count(*) FROM [contactSimple] cs WHERE cs.intUserID = u.intID ) " _
& ", (SELECT count(*) FROM [files] f, [contactSimple] cs WHERE f.intContactSimpleID = cs.intID [b]AND cs.intUserID = u.intID[/b] ) " _
& ", (SELECT count(*) FROM [story] s WHERE s.intUserID = u.intID ) " _
& " FROM users u WHERE u.bolAdmin = FALSE ORDER BY u.strEmail;"
FELMEDDELANDE:
Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Invalid operation.
/admin/subscribers/test.asp, line 8 <-- = set mySQL = Conn.Execute(SQL)
Jag kör klassisk ASP + Access.
I admin ska jag räkna antalet poster användarna har.
1. antal kontaktposter
2. antal bilder, kopplade till kontaktposterna
3. antalet noveller, berättelser.
Scrolla i sidled. Problemet är markerat.
Jag förstår inte hur det som är fel inte kan fungera. Det står verkligen still i min hjärna...
Du selectar från två tabeller i den subqueryn. Jag gissar at du måste välja mellan count(f.*) eller count(cs.*) (Eller ha med båda om du nu vill det)
prebenMedlem sedan mars 2009452 inlägg Microsoft JET Database Engine error '80040e14'
Syntax error. in query expression '(SELECT count(f.*) FROM [files] f, [contactSimple] cs WHERE f.intContactSimpleID = cs.intID AND cs.intUserID = u.intID )'.
/admin/subscribers/test.asp, line 8
Jaha... jag trodde jag hade räknat poster på detta viset tidigare, men det hade jag tydligen inte! Inte på detta viset!!
prebenMedlem sedan mars 2009452 inlägg Microsoft JET Database Engine error '80040e10'
No value given for one or more required parameters.
/admin/subscribers/test.asp, line 8
Nej, det där trodde inte ens jag på!
prebenMedlem sedan mars 2009452 inlägg & ", (SELECT count([b]f.intID[/b]) FROM [files] f, [contactSimple] cs ...
OK, du får rätt för den! Inte helt rätt, men nästan...!! :-)
Tack!