webForumDet fria alternativet

Databas

2 svar · 293 visningar · startad av Mulle

MulleMedlem sedan apr. 2006113 inlägg

Halloj.
Vet inte om denna fråga är i rätt forum,men jag provar.Är helt novis vad som gäller angående detta.Men jag undrar om det är någon som kan förklara hur jag skall kunna fixa till detta.Vill att alla bokningar som görs på mitt hotells hemsida skall sparas i en databas.Om det överhuvudtaget är möjligt.

EsenMedlem sedan mars 20023 534 inlägg

Såklart det e möjligt, Men för att någon ska kunna hjälpa dig måste du nog ge lite mer information om din sidan, och hur bokningssystemet ser ut idag?

Mr TMedlem sedan maj 20071 147 inlägg

Tänk på att PUL kanske kickar in om du börjar spara ner massa person namn och tid då dom bokat rum osv. Men läs på om det. PUL gäller mig veterligen om det finns flera personer som kommer åt samma system. Du kan personligen ha hur mycket personlig info om folk som helst, bara ingen annan ser det. Mycket förenklat.

Om du däremot bara spara ner info om rummen och tider dom är bokade och på något finurligt sätt utan att avslöjar personen kan du nog vara helt lugn för PUL.

Vad har du tänkt dig? Vilken person som bokat vilket rum eller mer när ett rum är bokat/ledigt ?

Du kan tänka ännu längre och fråga dig vad du vill få fram för statistik i ett senare skede. Är det frågor som "vilka rum är mest attraktiva" eller "hur många stamkunder har jag och hur ofta är dom här" ?

Databas är bra att hålla kol på saker i, men den är ett ypperligt hjälpmedel att berätta saker för dig också, bara man ställer rätt frågor, och har gett databasen information som kan besvara frågan.

Genererad på 387 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb