mackanzMedlem sedan sep. 2003443 inlägg Hejsan!
Driver ett community tillsamamns med en annan kille. Nu har vår databas rasat.
Hela members databasen har kraschat... Har lyckats återställa allt utom meber tabellen..
Får upp detta meddelandet när jag försöker reparera det:
Table dbd_community.dbd_mem repaired.
Found link that points at 7955434058793772406 (outside data file) at 2071780
Vad menas med det och hur löser man det?
Tacksam för hjälp....
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg Du glömmer nämna vilken databashanterare ni kör...
mackanzMedlem sedan sep. 2003443 inlägg Får upp:
dbd_community.dbd_memb repair info Delete link points outside datafile at 1299980
dbd_community.dbd_memb repair info Delete link points outside datafile at 2071476
dbd_community.dbd_memb repair info Found block that points outside data file at 20716...
dbd_community.dbd_memb repair info Found link that points at 7955434058793772406 (out...
dbd_community.dbd_memb repair info Found link that points..........
MySQL][ODBC 5.1 Driver][mysqld-5.0.67-community-nt]Table '.\dbd_community\dbd_memb' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed
radiomgMedlem sedan okt. 200218 inlägg 500 spänn till den som kan hjälpa oss lösa problemet fortast möjliga..
TulorkMedlem sedan aug. 2004903 inlägg radiomgMedlem sedan okt. 200218 inlägg
Tulork skrev:
Kolla svaren
http://lists.mysql.com/mysql/708
Kolla google
http://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&q=Found+link+that+points+at%2Bmysql&btnG=Sök&meta=
Jag har kollat och testat, får det fan inte till att fungera...
Blir knäpp på detta... :(
radiomgMedlem sedan okt. 200218 inlägg Ska tillägga att det är på en windows maskin som mysql ligger på..
überfuzzMedlem sedan apr. 2006409 inlägg Har ni blivit hackade eller använt kod som är dålig?
mackanzMedlem sedan sep. 2003443 inlägg För att göra en lång historia kort så "dök" våran sida i måndags c:a 23.10
Sen i går (tisdag) så var inte sidan kontaktbar.
Jag ringde då våran support som startade om våran server.
Allt funkade perfkt. Men vi fick inte igång vissa delar.
Sedan efter ytterligare en omstart så mörker vi att sidan inte går att nå.
Vid en kontroll av databasen ser vi att det krachat. Och där står vi nu idag.
Så i någon omstartt måste det ha blivit galet.
jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg Hoppas ni har en backup på databasen :)
mackanzMedlem sedan sep. 2003443 inlägg JME: Tyvärr har vi inte det. bara en "old" som är två månader gammal :(
Så hoppet är helt ute med den eller vad är det du försöker säga?
Tiläggas skall att det är bara tabellen members som är skadad.
jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg Har du försökt med att posta på mysql's eget forum?
Personerna där kanske kan hjälpa er.
radiomgMedlem sedan okt. 200218 inlägg Problemet är löst!
Jag har haft de 2 senaste mySQL och kört myisamchk men det har inte fungerat.. Fick ett tips som en arbetskompis att köra in WAMP och lägga över de där och testa igen... Vips så fungerade det med myisamchk och -r -o samt -f
*phu*
LedelMedlem sedan dec. 2004736 inlägg Och nu tar du backup lite oftare väl?
überfuzzMedlem sedan apr. 2006409 inlägg
mackanz skrev:
JME: Tyvärr har vi inte det. bara en "old" som är två månader gammal :(
Så hoppet är helt ute med den eller vad är det du försöker säga?
Tiläggas skall att det är bara tabellen members som är skadad.
Två månader gammal backup..? Jag antar att ni fick en tankeställare nu
CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg
radiomg skrev:
Problemet är löst!
Jag har haft de 2 senaste mySQL och kört myisamchk men det har inte fungerat.. Fick ett tips som en arbetskompis att köra in WAMP och lägga över de där och testa igen... Vips så fungerade det med myisamchk och -r -o samt -f
*phu*
Två månader gammal backup är att be om problem. Vad är er plan om er databas skulle raderas av en elak hacker? Dagliga backuper är nog värt att fundera på.
oskarsMedlem sedan nov. 20051 317 inlägg Efter att en hårddisk kraschat för mig så har jag inte råd att inte göra backup varje natt :)