Vatos LocosMedlem sedan mars 20051 063 inlägg
Sitter och jobbar med Primavera (P6) på XP plattform.
Har nu skaffat Home Vista på en av mina jobbdatorer.
Har varit i kontakt med support i både USA och Sverige, dock så är det närmsta svaret att de inte har provat Home Vista, dock så har de provat Vista Business och där skall det tydligen fungera.
Jag misstänker att det är databashanteraren som medföljer P6 som strular, versionen heter MS SQL Server 2005, det är en management applikation, då jag har P6 installerat som en stand-alone på mina bärbara.
Går att göra nätverksinstallationer också och då ska man kunna använda både SQL och Oracle för databashantering.
Så min fråga är om någon känner till att det finns en nyare version på SQL 2005 eller annan databashanterare som man skulle kunna prova för att göra en stand-alone installationen att fungera på P6.
Duman88Medlem sedan okt. 20085 inlägg
Har själv Vista Home. Har också hittat liknande problem. Men SQL 2005 var inte konstruerad för Vista. Jag tycker att vista kom ut för tidigt. Men du kan ordna detta.
Själv fixade jag mina SQL problem på vista,
antingen konstruerar du en application i Visual Basic som du byggt själv som är en Databashanterare. Har själv gjort det ja. Annars fixar du en code gerenator du kan hitta nån på google som kan ändra i själva programmets script. Gjorde det med mySQL enterprise och jag ändrade scriptet så att det funkar med vista.
Dom flesta vista problem har med att göra att det inte finns något script i programmet som skickar en administrator kommando till dig. Som du vet brukar det komma upp liknande fönster när du försöker installera något som t.ex:
Tillåt
osv...
Det är administratorer.
Vet inte om detta hjälpte så mycket.Men lycka till!
Duman88
Vatos LocosMedlem sedan mars 20051 063 inlägg
Duman88 skrev:
Har själv Vista Home. Har också hittat liknande problem. Men SQL 2005 var inte konstruerad för Vista. Jag tycker att vista kom ut för tidigt. Men du kan ordna detta.
Själv fixade jag mina SQL problem på vista,
antingen konstruerar du en application i Visual Basic som du byggt själv som är en Databashanterare. Har själv gjort det ja. Annars fixar du en code gerenator du kan hitta nån på google som kan ändra i själva programmets script. Gjorde det med mySQL enterprise och jag ändrade scriptet så att det funkar med vista.
Dom flesta vista problem har med att göra att det inte finns något script i programmet som skickar en administrator kommando till dig. Som du vet brukar det komma upp liknande fönster när du försöker installera något som t.ex:
Tillåt
osv...
Det är administratorer.
Vet inte om detta hjälpte så mycket.Men lycka till!
Duman88
Tackar för tipset, ska kolla upp detta i morgon.