webForumDet fria alternativet

Beräkna tid

1 svar · 350 visningar · startad av devotion

devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg

Hej!

Jag har följande SQL, som jag inte riktigt får till. Det jag vill är att beräkna tiden mellan PlanStartDate och PlanStopDate och därefter summera det...

sSQL =" SELECT  tblCustomer.[Id] AS CustomerId, tblCustomer.[Nr] AS PersonalNr, tblCustomer.[Name] AS CustomerName," _
		& " tblCustomer.Address1 + ', ' + tblCustomer.PostalCode + ' ' + tblCustomer.City AS Address, tblTask.PlanStopDate - tblTask.PlanStartDate AS CalculatedTime," _
		& " sum(case when CalculatedTime is null then 0 else CalculatedTime end) as Hours" _
		& " FROM tblCustomer" _
		& " LEFT JOIN tblTask" _
		& " ON tblTask.[CustomerNr] = tblCustomer.[Nr]" _
		& " Where tblTask.PlanStartDate >='" & tmStartDate & "'" _
		& " And tblTask.PlanStartDate < '" & tmStopDate & "'" _
		& " group by" _
		& " tblCustomer.[Id], tblCustomer.[Nr] ,tblCustomer.[Name] ,tblCustomer.Address1 + ', ' + tblCustomer.PostalCode + ' ' + tblCustomer.City" _
		& " Order by tblCustomer.[Nr]"
SELECT tblCustomer.[Id] AS CustomerId, tblCustomer.[Nr] AS PersonalNr, tblCustomer.[Name] AS CustomerName, tblCustomer.Address1 + ', ' + tblCustomer.PostalCode + ' ' + tblCustomer.City AS Address, tblTask.PlanStopDate - tblTask.PlanStartDate AS CalculatedTime, 
sum(case when CalculatedTime is null then 0 else CalculatedTime end) as Hours 
FROM tblCustomer 
LEFT JOIN tblTask ON tblTask.[CustomerNr] = tblCustomer.[Nr] 
Where tblTask.PlanStartDate >='2008-07-01 00:00:00.000' 
And tblTask.PlanStartDate < '2008-07-31 23:59:59.999' 
group by tblCustomer.[Id], tblCustomer.[Nr] ,tblCustomer.[Name] ,tblCustomer.Address1 + ', ' + tblCustomer.PostalCode + ' ' + tblCustomer.City 
Order by tblCustomer.[Nr]

Mvh
Henrik

doggelitoMedlem sedan juni 20003 076 inlägg

Hämta användaren och gör en subselect istället med tiden så slipper du gruppera och fixa så mycket!

SELECT Id, ... (SELECT DATEDIFF(hour, PlanStopDate, PlanStartDate ...)
FROM tblCustomer
132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)