Hej!
Jag har följande SQL, som jag inte riktigt får till. Det jag vill är att beräkna tiden mellan PlanStartDate och PlanStopDate och därefter summera det...
sSQL =" SELECT tblCustomer.[Id] AS CustomerId, tblCustomer.[Nr] AS PersonalNr, tblCustomer.[Name] AS CustomerName," _
& " tblCustomer.Address1 + ', ' + tblCustomer.PostalCode + ' ' + tblCustomer.City AS Address, tblTask.PlanStopDate - tblTask.PlanStartDate AS CalculatedTime," _
& " sum(case when CalculatedTime is null then 0 else CalculatedTime end) as Hours" _
& " FROM tblCustomer" _
& " LEFT JOIN tblTask" _
& " ON tblTask.[CustomerNr] = tblCustomer.[Nr]" _
& " Where tblTask.PlanStartDate >='" & tmStartDate & "'" _
& " And tblTask.PlanStartDate < '" & tmStopDate & "'" _
& " group by" _
& " tblCustomer.[Id], tblCustomer.[Nr] ,tblCustomer.[Name] ,tblCustomer.Address1 + ', ' + tblCustomer.PostalCode + ' ' + tblCustomer.City" _
& " Order by tblCustomer.[Nr]"
SELECT tblCustomer.[Id] AS CustomerId, tblCustomer.[Nr] AS PersonalNr, tblCustomer.[Name] AS CustomerName, tblCustomer.Address1 + ', ' + tblCustomer.PostalCode + ' ' + tblCustomer.City AS Address, tblTask.PlanStopDate - tblTask.PlanStartDate AS CalculatedTime,
sum(case when CalculatedTime is null then 0 else CalculatedTime end) as Hours
FROM tblCustomer
LEFT JOIN tblTask ON tblTask.[CustomerNr] = tblCustomer.[Nr]
Where tblTask.PlanStartDate >='2008-07-01 00:00:00.000'
And tblTask.PlanStartDate < '2008-07-31 23:59:59.999'
group by tblCustomer.[Id], tblCustomer.[Nr] ,tblCustomer.[Name] ,tblCustomer.Address1 + ', ' + tblCustomer.PostalCode + ' ' + tblCustomer.City
Order by tblCustomer.[Nr]
Mvh
Henrik