bwcMikkeMedlem sedan okt. 2004166 inlägg
Hej
Jag skall flytta en blogg gjord i mySQL från ett webhotell till ett annat. Båda webhotellen använder phpmyadmin.
Jag gör en export av en tabell och får då en fil som är 47MB stor.
I phpmyadmin på det nya hotellet står det att man kan importera filer som är max 8MB stor.
Jag försöker ändå men efter en stund blir det någon form av timeout och jag loggas ut ur administrationen.
Vad göra?
Måste jag sätta mig och dela upp filen i 7st separata filer?
Visst måste det gå att göra backup/restore även på en databas med många poster?
Tack på förhand !
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Flyttas från SQL till mer passande forum.
Mvh
colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg
Du har inte tillgång till ssh eller liknande så att du kan importera filen via commandline?
tyvärr
Har aldrig sett det nämnas på mitt webbhotell så jag tror inte det.
NickemannenMedlem sedan aug. 20003 524 inlägg
Jag tror du får fråga ditt webhotell om inte dom kan fixa det åt dig.
nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg
phpMyAdmin har stöd för zip, gzip och bzip. Pröva att komprimera filen med någon av dessa format, med maximal komprimering så kanske filen kan bli mindre än 8 MB. Särskilt gzip och bzip är väldigt effektiva algoritmer. Om du vill så kan du skicka ett pm så kan jag försöka hjälpa dig att komprimera och ev dela upp filerna.
Jag löste problemet (åtminstone temporärt) genom att gå igenom filen och ta bort en massa poster som bara var spam.
Samtidigt fick jag ju en anledning att bygga in någon form av spam-skydd i bloggen.
Jag tycker spontant att det är snålt tilltaget med 8MB men idén med komprimering lät tilltalande. Jag får testa !
Tack för hjälpen
/Mikael
stevenetMedlem sedan juni 2000985 inlägg