nille99Medlem sedan aug. 2002352 inlägg Jag har en nyheter funktion
Jag vill att användare ska kuna se mina nyhter samt alla äldre
men jag vill inte se fratida nyhter, tex att jag väljer ett dtum två veckor framåt i tiden så ska nyhter komma fram mdet datumet inte innan.
mo = month(now)
if mo < 10 then
mo = 0 & mo
end if
nu = Year(now)& "-" & mo & "-" & day(now)
Set RecSet = Conn.Execute("Select * From nyhter WHERE date >= "& nu &" Order By date DESC LIMIT 3")
problemet är att date ser ut 2008-06-13
Nu kommer alla poster fram
...And date <= " & date() & "...
borde fungera?
Conn.Execute("Select * From nyhter WHERE date >= "& nu &" AND date <= " & Date() & " Order By date DESC LIMIT 3")
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg
nille99 skrev:
mo = month(now)
if mo < 10 then
mo = 0 & mo
end if
nu = Year(now)& "-" & mo & "-" & day(now)
Vad är meningen med den där koden?
Allt den gör är att ta fram dagens datum...
Sen undrar jag vad du kör för databastyp? Access kanske?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
voigtann1 skrev:
...And date <= " & date() & "...
borde fungera?
Nä, borde inte fungera alls. Runt datum ska man ha något - apostrofer i riktiga databasmotorer och # om det är access.
nille99Medlem sedan aug. 2002352 inlägg Det är en sql databas, nu är för att få datum 2008-06-13
Conn.Execute("Select * From nyhter WHERE date >= "& nu &" AND date <= " & Date() & " Order By date DESC LIMIT 3")
Fungera ej
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Vad menar du med "sql databas"? Microsoft SQL Server? Det ser ju ut som något annat, kanske MySQL (Detta grundar jag på användandet av LIMIT).
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Dåså. Enligt tidigare inlägg - du ska ha apostrofer runt datumvärden.
nille99Medlem sedan aug. 2002352 inlägg menar du
Conn.Execute("Select * From nyhter WHERE date >= "& `nu´ &" AND date <= " & Date() & " Order By date DESC LIMIT 3")
nille99Medlem sedan aug. 2002352 inlägg Det fungerar
Conn.Execute("Select * From nyhter WHERE date <= '"& nu &"' AND date >= " & Date() & " Order By date DESC LIMIT 3")