Hampan90Medlem sedan feb. 2007137 inlägg Får detta när jag connectar till databasen genom php:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /home/web30895/domains/muscle-fitness.se/public_html/test/db_open.php on line 2
Error connecting to mysql
Någon som vet varför?
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg Och vad står det på den raden då?
Kollat med supporten på Binero om det är något knas där?
Hampan90Medlem sedan feb. 2007137 inlägg Detta finns i db_open.php
<?php
$con = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass) or die ('Error connecting to mysql');
mysql_select_db($dbname);
mysql_query("SET NAMES utf8");
?>
EDIT: Har skickat iväg ett email till dem nu.
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg
Hampan90 skrev:
Får detta när jag connectar till databasen genom php:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /home/web30895/domains/muscle-fitness.se/public_html/test/db_open.php on line 2
Error connecting to mysql
Någon som vet varför?
Du har med all sannolikhet skickat in "localhost" som värdnamn för databasen men Binero kör MySQL-servrarna på andra maskiner än den som du har dina PHP-skript på. Kolla i ditt mail med inloggningsuppgifter som du fick när du blev kund så ser du vilket värdnamn du ska använda.
Rätt svar, men aaaningen för sent. ;)
Lånar denna tråd. Innan jag frågar supporten så tänkte jag kolla med er då många här använder binero.
Stämmer det att dom nu använder: t.ex "databasnamn-kundnummer.mysql.binero.se" ?
Tack! Då är det inte där felet ligger för mig då :)