kylbergMedlem sedan nov. 200796 inlägg jag har aldrig använt sql så ja har ingen aning om vad man gör :P men jag håller på och lär mig lite nya saker, typ php, asp o sånt..
just nu arbetar jag med en sida för ett konstgalleri där det ska upp massa bilder med information om varje tavla.. just nu lägger jag in bilderna i galleriet manuellt i tabeller. men det skulle vara såå mycket skönare om man kunde ha bilderna i en mapp på servern, och kunde automatiskt ladda in bilderna på sidan med rätt information till rätt bild osv.. jag har testat JAlbum men det funkade inte som jag ville.. håller även på att fixa ett galleri med php som verkar vara lite lättare än det jag gör nu :P
nån som har några tip om hur jag skulle kunna genomföra detta?
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Vill du ha tips om färdiga skript eller vill du skriva själv? Om det senare, vilken miljö är aktuell?
Som det är nu känns tråden lite felplacerad.
kylbergMedlem sedan nov. 200796 inlägg om det finns färdiga skript att hämta någonstans skulle ju det vara grymt. men det kan ju vara bra om det går att ändra lite för att det ska passa till sidan.
om du går in på https://www.gallerimoser.com och går till galleriet ser du hur det ser ut nu, om man klickar på bilderna kommer de upp i ett nytt fönster med informationen och allt.. vill slippa göra allt detta manuellt.
AndersNMedlem sedan nov. 2000146 inlägg Om du kan använda PHP och mysql så är det inga problem alls.
Skicka mig ett PM om du behöver hjälp.