KoggenMedlem sedan juni 2002169 inlägg Hej
Jag tänkte jag skulle börja titta på Visual Studio 2005 och installerade det på min laptop. I slutet av installationen får jag meddelandet att Windows installationsprogram inte kunde installera SQLServer (har inte den exakta texten här nu). Efter ett par försök till om- & nyinstallationer gav jag upp. Jag installerade det då på en av mina stationära och si då slank det rakt in.
Vad kan vara skillnaden? Datorerna är jämförbara prestandamässigt runt 2 GHz & 1 GB RAM, och har WinXP prof SP2 båda.
Någon som har några tips hur jag kan få in det i laptopen?
Tack på förhand
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Troligt har det med sa behörigheten att göra.
Läs readme och sätt strong password så kommer det att fungera.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jag går på Lasp's linje. Det ska finnas kommandoparametrar på installationsprogrammet för att köra under en viss impersonifiering.
KoggenMedlem sedan juni 2002169 inlägg Tack för svaren,
men det hjälpte inte mig så mycket. Jag hittade något på ett forum om att Office 2003-komponenter kunde störa, så jag avinstallerade office, men det hjälpte inte.
Vad gäller behörigheten, så menar ni admin-behörigheten i Windows så är den identisk i båda datorerna. Båda har admin-behörighet och liknande uppbyggda lösenord (om det är vad som menas med strong password). ReadMe-filen på skivan gav mig nada, men man blir ju lite imponerad över hur mycket som tydligen kan gå snett vid installation av Microsoft-produkter ;-)
Det där med kommandoparametrar förstår jag inte alls. Jag körde en ren "click next"-installation och fick aldrig några egentliga alternativ att välja mellan. Hittade inte heller något om det i readme-filen.
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Jag har fått problem med vissa bärbara som har haft annan dold SQL installerad.
Kolla noga bokförings och tidsreg program.
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Har du kollat i loggboken om det finns något meddelande om installationen?
KoggenMedlem sedan juni 2002169 inlägg Jag håller på med ny installation nu, det kan ha varit en uppdatering av Net Framework 2.0 som strulade till det. Vi får väl se, jag återkommer med lösningen (om det löser sig).
KoggenMedlem sedan juni 2002169 inlägg Nope... samma felmeddelande igen "Processen avslutades oväntat". Error code 1603. Jag ger snart upp.
Testa att installera SQL Server Express manuellt före du installerar VS.NET. Du borde i a f få ett bättre felmeddelande.