INSERT INTO news(subject,newscontent,newsdate,author,newscat,col_clubid,article) VALUES('adas','dasdasd','2007-10-17','Fredde','offentliga','e',Falskt)
Returnerar fel för mig, språk : ASP..
Den klagar på att "Det har inte angetts något värde för en eller flera nödvändiga parametrar."
Tabellen har följande columner..
newsid (int, auto_number)
subject (string)
newscontent (Memo)
newsdate (date/time)
author (string)
newscat (string)
col_clubid (string)
article (bool)
använder MS Access.
Förstår inte varför den klagar, kan ju inte mena att jag måste ha med newsid kolumnen i insert-satsen, den är ju en auto.. sen har jag med ALLA kolumner ur tabellen, har kollat igenom stavningen flertalet ggr, ingen felstavning..
som ni kan se finns värden för alla.. :S
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg VALUES('adas','dasdasd',#2007-10-17#,'Fredde','offentliga','e',Falskt)
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg kan du använda falskt som ett värde så där rätt upp och ner?
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg I svenska versionen av Access ska det gå bra att göra det.
LarsG skrev:
kan du använda falskt som ett värde så där rätt upp och ner?
Jag kastar in False i variabeln, så det är asp som dräper den i detta fall och gör om den till Falskt eller Sant.
Hur störande som helst..
Prövade att sätta False resp True direkt i sql-satsen då gick det, men inte om jag kastar in det i en variabel.. WHY??? Varför skall den envisas på att skriva ut den som Svensk?
Kan det ha med Session.LCID att göra ?
Så irri.. typiskt då att jag använder en engelsk version av access.. ändrade Session.LCID = 1033, då funkade det kanon... men nu måste jag konvertera om datum... :l
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg gör fältet till en int och använd 0 och 1 istället.
colione skrev:
gör fältet till en int och använd 0 och 1 istället.
Det var mig en tanke som slog mig också..