Hej
Har gjort en sida där man kan se hur mycket varje spelare har spelat matcher.
Problemet är att den summerar all matcherna. Jag vill att det listar per år!!!
Kolumnen där jag har mitt datum heter spelprogram.SpelDatum den skall väl in någonstans i SQL-satsen. Är det någon som kan hjälpa mig??
Visar nu:
Datum Typ Namn Position Sektion Totalt Minut Start Inhopp Avbytare Varning Utvisning Mal Assist Snitt Mal Poäng
Seriematch Ian Rusch Persson Målvakt A-lag 18 90 17 0 1 3 0 0 0 0 0
Träningsmatch Ian Rusch Målvakt A-lag 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0
Men skall se ut såhär:
Datum Typ Namn Position Sektion Totalt Minut Start Inhopp Avbytare Varning Utvisning Mal Assist Snitt Mal Poäng
2007
Seriematch Ian Rusch Persson Målvakt A-lag 18 90 17 0 1 3 0 0 0 0 0
Träningsmatch Ian Rusch Målvakt A-lag 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0
2006
Seriematch Ian Rusch Persson Målvakt A-lag 1 90 1 0 0 0 0 0 0 0 0
Träningsmatch Ian Rusch Målvakt A-lag 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
SELECT spelare.SpelareNr, spelare.SpelareNamn, spelarposition.spelarpositionBenamning, lagbk.Lagnamn, Sum(spelarmatch.SpelarStart+spelarmatch.SpelarInhopp+spelarmatch.SpelarAvbytare) AS Totalt, Sum(spelarmatch.SpelarMinut) AS Minut, Sum(spelarmatch.SpelarStart) AS Start, Sum(spelarmatch.SpelarInhopp) AS Inhopp, Sum(spelarmatch.SpelarAvbytare) AS Avbytare, Sum(spelarmatch.SpelarVarning) AS Varning, Sum(spelarmatch.SpelarUtvisning) AS Utvisning, Sum(spelarmatch.SpelarMal) AS Mal, Sum(spelarmatch.SpelarAssist) AS Assist, Avg(spelarmatch.SpelarMal) AS SnittMal, Sum(spelarmatch.SpelarMal*2+spelarmatch.SpelarAssist) AS Snitt, matchtyp.TypBenamning
FROM (matchtyp INNER JOIN ((lagbk INNER JOIN (spelarposition INNER JOIN spelare ON spelarposition.spelarpositionID = spelare.spelarpositionID) ON lagbk.LagID = spelare.LagID) INNER JOIN spelprogram ON lagbk.LagID = spelprogram.LagID) ON matchtyp.TypID = spelprogram.TypID) INNER JOIN spelarmatch ON (spelprogram.MatchID = spelarmatch.MatchID) AND (spelare.SpelarID = spelarmatch.SpelarID)
WHERE lagbk.LagID = ? AND spelare.SpelarID = ?
GROUP BY spelare.SpelareNr, spelare.SpelareNamn, spelarposition.spelarpositionBenamning, matchtyp.TypBenamning ORDER BY spelare.SpelareNr