Jag sitter med ett gammalt php-script jag har fått hjälp med här tidigare. Den hämtar titeln på den senaste bilden i min flog så att jag kan skriva ut den på min hemsida. Det fungerar prima!
Jag använder MySQL och har problem med följande rad:
SELECT [B]image[/B] FROM pixelpost2_pixelpost WHERE datetime < NOW() ORDER BY datetime DESC LIMIT 1
Jag förstår inte varför den inte skriver ut 20070925185111_felix.jpg. Den här koden fungerar ju perfekt:
SELECT [B]headline[/B] FROM pixelpost2_pixelpost WHERE datetime < NOW() ORDER BY datetime DESC LIMIT 1
Och det enda jag ändrat är ju headline till image.
Jag har inte struntat i dig - men jag fattar inte varför det blir knas.
Normalt sett - dvs om det inte hade varit mysql - hade jag bett dig byta kolumnnamn på image. Men eftersom inte image är ett reserverat ord i mysql så ska det inte spela någon roll. Du kan ju alltid prova dock...
När du ställer frågan som inte lirar - hur ser det ut då? Får du ingen post alls eller vad sker? Du får inget felmeddelande antar jag?
Jag har inte struntat i dig - men jag fattar inte varför det blir knas.
Normalt sett - dvs om det inte hade varit mysql - hade jag bett dig byta kolumnnamn på image. Men eftersom inte image är ett reserverat ord i mysql så ska det inte spela någon roll. Du kan ju alltid prova dock...
När du ställer frågan som inte lirar - hur ser det ut då? Får du ingen post alls eller vad sker? Du får inget felmeddelande antar jag?
Tack, för att du inte struntar i mig. :f ;)
Jag kan inte byta namn på någon kolumn eftersom då brakar hela mitt pixelpostscript ihop.
När jag byter till image så blir sidan helt blank. Jag har Binero (Aleborg) som webbhotell.
Inte för att jag har en blekaste aning om vad pixelpost är - så vi får köra en annan approach. Bara för att utesluta att det är något konstigt med fältnamnet - prova att backticka det i sql-frågan.
Har du andra frågor som använder det fältet och fungerar?