Hej
märkligt fel uppträder när jag försöker mata in en text i en tabell. typen är varchar(8000), men om jag försöker mata in en textsträng på drygt 2000 tecken så lagras inte texten. Övriga värden för den aktuella posten lagras dock, d.v.s frågan körs utan felmeddelanden. har provat skapa en ny tabell med ett nytt fält, men samma problem uppstår.
om jag däremot kortar ner texten riktigt ordentligt så sparas den.
vad beror detta på? hur löser jag detta?
statement som jag kör, men där den långa texten inte sparas:
INSERT INTO tbl_articles
(Header, contentText, fileName, fileSize, published, createdDate, votes, avrage, contentTypeId)
VALUES ('werqwe',
'zv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd fasdfafasdfasf asfd asfd asdfasdf asdf asf fzv asd ',
'', 0, 1, '2007-08-10', 0, 5, 1)