silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg När jag exporterar mina tabeller i en databas så ser de ut så här:
Ämnen som berör film och dess kultur.
Ungefär, wF visar tecknena lite annorlunda.
Problemet är att när jag sedan importerar datan till min nya databas så följer givetvis de här tecknena med. Kolla min nya hemsida.
Hur ska jag göra för att få specialtecknena att se ut som de ska? Måste jag manuellt ersätta alla tecknen med de rätta? :l Kommer ju ta lite tid... Det lustiga är ju att databaserna ser exakt likadana ut, och min gamla sida visar ju tecknena korrekt. Allt är ju identiskt. :q
Tacksam för hjälp!
silfver skrev:
När jag exporterar mina tabeller i en databas så ser de ut så här: Ungefär, wF visar tecknena lite annorlunda.
Problemet är att när jag sedan importerar datan till min nya databas så följer givetvis de här tecknena med. Kolla min nya hemsida.
Hur ska jag göra för att få specialtecknena att se ut som de ska? Måste jag manuellt ersätta alla tecknen med de rätta? :l Kommer ju ta lite tid... Det lustiga är ju att databaserna ser exakt likadana ut, och min gamla sida visar ju tecknena korrekt. Allt är ju identiskt. :q
Tacksam för hjälp!
Vad är det för databashanterare?
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Fredde Mannen skrev:
Vad är det för databashanterare?
Jag exporterar från PhpMyAdmin och importerar i Aleborgs DirectAdmin. Har inte lyckats logga in på deras phpMyAdmin än. Men där sa du nåt! ;)
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Lyckades logga in på deras phpMyAdmin nu och importerade den vägen. Haha, tack Fredde Mannen för hjälpen. ;)
silfver skrev:
Lyckades logga in på deras phpMyAdmin nu och importerade den vägen. Haha, tack Fredde Mannen för hjälpen. ;)
:OO vad roligt att man kan vara till hjälp.. givande svar.. :birp
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Fredde Mannen skrev:
:OO vad roligt att man kan vara till hjälp.. givande svar.. :birp
Ibland behövs det inte mer. Wiee, nu fungerar ju allt! :e (y)