eddy1Medlem sedan aug. 2001969 inlägg Hej..
Nu har jag en SQL fråga som hämtar från två tabeller.. Saken är att jag även skulle villja hämta från en tredje tabell.. Så här ser frågan ut nu:
SELECT j.page_id, j.custo_id, j.job_type, j.added, j.e_mail1, j.e_mail2, c.Com, c.Custo_ID AS expr1 FROM jobs AS j INNER JOIN Custo AS c ON j.custo_id = c.Custom_ID WHERE (j.job_type = 'weekly')"
ni vill jag även hämta från tabell "pages" där j.custo_id = pages.custo_id ??
Mvh
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg SELECT
j.page_id, j.custo_id, j.job_type, j.added, j.e_mail1, j.e_mail2, c.Com, c.Custo_ID AS expr1
FROM
jobs AS j INNER JOIN Custo AS c
ON
j.custo_id = c.Custom_ID
INNER JOIN pages AS p
ON
j.custo_id = p.custo_id
WHERE
(j.job_type = 'weekly')
eddy1Medlem sedan aug. 2001969 inlägg fick inte det att fungera??
Saken är att tabellen "jobs" har fyra poster. alla med vilkoret "weekly" men när jag kör frågan som får jag 16 poster, ska ju bara hämta dom fyra posterna med tillhörande information..
om jag hoppar den sista INNER JOIN så går det ju som det ska men jag vill ju få med informationen från pages också??
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Alla 16 rader du får uppfyller ju villkoret att jobbtypen är "weekly". Kan du visa de 16 raderna och peka ut de som innehåller värden som inte skall vara med?
eddy1Medlem sedan aug. 2001969 inlägg a det var lite klantigt av mig. Skulle ju ha ett vilkor tilll i den innersta Join'en..
Så j.custo_id = p.custo_id
skulle vara
j.custo_id = p.custo_id and j.page_id = p.page_id
Tack för hjälpen