eddy1Medlem sedan aug. 2001960 inlägg Hej
Efter precis fått lite ordning och börjat förstå Mysql så slog det stop.. Hittade en bugg som gör att inte sum och AVG fungerar i MYSQL.. Hade tänkt använda dessa funktioner ganska mycket.
Men mitt webhotell erbjuder både mysql och MS SQL. Blir det svårt om man skulle gå över till MS SQL? Dels flytta databaser men även programvaran, databashanteraren ?? Finns det flera olika ??
Finns det någon lite version av MS SQL, ska även installera SQL server på min egna test seerver
Mvh
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg Det är en del skillnader i språket, så det blir sannolikt en del omskrivning. Där man använder LIMIT i MySQL är det TOP som gäller i SQL Server till exempel.
Finns det någon lite version av MS SQL, ska även installera SQL server på min egna test seerver
Yes. http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/sql/register/default.aspx
Tänk på att det oftast (alltid?) är en extrakostnad hos webhotellen för att köra Microsoft SQL Server.
mvh
eddy1Medlem sedan aug. 2001960 inlägg aaa jag har ett dyyyrt paket på webhotellet, så jag har redan nu tillgång till båda. Kanske skulle satsat på MS sql från början och inte Mysql..
Vad ska man ha för databashanterre (är det programmet man redigerar databasen med?) då?
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg Databashanteraren är Microsoft SQL Server, vad du använder för program för att ansluta mot den är något helt annat. Antagligen och förhoppningsvis släpper inte webhotellet databastrafik genom brandväggen, så då får du använda någon webb-baserad variant. Sök lite på forumet och på Google så hittar du kanske något vettigt och sött.
mvh
eddy1Medlem sedan aug. 2001960 inlägg njaa dom släpper nog igenom... Nu när jag kört mot MYSQL servern har jag använt ett program som heter mySQL aadministrator som jag installerat på min dator och ansluter med det till servern..
Inget du vill rekommendera då???? Vill inte sitta på något webgränssnitt. Provade det till mysql men var inget roligt...
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Inget du vill rekommendera då????
Vill och vill...
Jag använder Enterprise Manager // Management Studio (dvs de program som följer med SQL Server 2000 / 2005).
eddy1Medlem sedan aug. 2001960 inlägg okey´. prylarna står på nedladdning, jag återkommer nog snart när det börjar jävlas :)
tack för hjälpen