VinnarenMedlem sedan sep. 2005833 inlägg Hej
Jag behöver hjälp att slå ihop en sql fråga.
har denna:
SELECT Time_To_Sec(TIMEDIFF(DATE_ADD(a.StartDatum, INTERVAL a.Langd DAY), Now())) as tidKvar, DATE_ADD(a.StartDatum, INTERVAL a.Langd DAY) as SlutTid, a.auktID, a.Rubrik, a.StartPris, a.StartDatum, a.katID, a.Beskrivning, a.Langd, a.Frakt, m.medID, m.Anvandarnamn, m.Ort FROM auktion as a INNER JOIN medlem as m ON a.medID = m.medID WHERE auktID=?;
Den jag vill ha in i den över är:
SELECT katID, namn FROM kategori;
a.katID = katID.
Men hur får man ihop dem så det funkar??
Tacksam för all hjälp
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg Har du testat
SELECT Time_To_Sec(TIMEDIFF(DATE_ADD(a.StartDatum, INTERVAL a.Langd DAY), Now())) as tidKvar, DATE_ADD(a.StartDatum, INTERVAL a.Langd DAY) as SlutTid, a.auktID, a.Rubrik, a.StartPris, a.StartDatum, a.katID, a.Beskrivning, a.Langd, a.Frakt, m.medID, m.Anvandarnamn, m.Ort[b], k.katID, k.namn[/b]
FROM auktion as a INNER JOIN medlem as m ON a.medID = m.medID [b]INNER JOIN kategori as k ON k.katID = a.katID[/b]
WHERE auktID=?;
VinnarenMedlem sedan sep. 2005833 inlägg japp, nu. Funkar fint. tack :birp
VinnarenMedlem sedan sep. 2005833 inlägg behöver hjälp med att slå ihop en ny sql fråga :stud
har följande hittills:
SELECT DISTINCT a.auktID, a.Rubrik, a.medID, a.StartPris, a.StartDatum, a.Langd, b.Bud, b.medID, b.auktID FROM auktion as a LEFT OUTER JOIN bud as b ON b.auktID = a.auktID and bud = (select max(bud) from bud where bud.auktid = b.auktid) WHERE a.StartDatum <= Now() AND Time_To_Sec(TIMEDIFF(DATE_ADD(a.StartDatum, INTERVAL a.Langd DAY), Now())) < 0 AND a.medID=1
Den jag vill ha in i den över är:
SELECT medID, Anvandarnamn FROM medlem
b.medID = medID
Men hur får man ihop dem så det funkar??
Tacksam för all hjälp :bire
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg SELECT
a.auktID, a.Rubrik, a.medID, a.StartPris, a.StartDatum, a.Langd,
b.Bud, b.medID, b.auktID , m.anvandarnamn
FROM auktion as a LEFT OUTER JOIN bud as b
ON b.auktID = a.auktID
and bud = (select max(bud) from bud where bud.auktid = b.auktid)
left join medlem as m on b.medid = m.medid
WHERE a.StartDatum <= Now()
AND Time_To_Sec(TIMEDIFF(DATE_ADD(a.StartDatum, INTERVAL a.Langd DAY),Now())) < 0
AND a.medID=1