InferisMedlem sedan sep. 2000669 inlägg
Varför fungerar inte DISCTINCT i denna satsen?
SQL = "SELECT DISTINCT USER_ONLINE.ID, USER_ONLINE.CARS_ID, USER_ONLINE.SESSION_ID, USER_ONLINE.LAST_ACCESS, USER_ONLINE.CREATED_DATE, USER_ONLINE.CHANGED_DATE, USER_ONLINE.ACTIVE, CARS.ID, CARS.MEMBER_ID, CARS.IMAGE, MEMBER.ID, MEMBER.MEMBER_TYPE_ID, MEMBER.UNAME FROM CARS LEFT JOIN USER_ONLINE ON USER_ONLINE.CARS_ID = CARS.MEMBER_ID LEFT JOIN MEMBER ON CARS.MEMBER_ID = MEMBER.ID WHERE MEMBER_TYPE_ID = 2 ORDER BY CHANGED_DATE DESC LIMIT 15"
LarsGMedlem sedan dec. 200012 465 inlägg
Därför att distinct inte fungerar som du förväntar dig antar jag.
Beskriv mer.
Jag vill hämta ut de 15 senaste inloggade och visa deras bilder.
Problemet är att det kommer likadana bilder. Samma data förekommer flera gånger, fast med olika datum.
Tabellen med data kan jag inte ändra på.
Från user_online.cars_id ska det hämtas distinct limit 15
Av dessa 15 ska det hämtas member.uname där member_type_id = 2
Dessa 15 har en bild (cars.image) där cars.member_id = member.id
Det är inte jag som har gjort tabellen, jag får inte lov att ändra på det heller.
LarsGMedlem sedan dec. 200012 465 inlägg
Vad innehåller de olika kolumnerna? Är last_access senaste inloggning? Kan en medlem ha flera bilder? I så fall, vilken av dessa vill du visa. Vill du ha de 15 senaste unika inloggningarna eller bara de 15 senaste?
Jag tror att last_access är senaste inloggningen.
Det finns bara 1 bild och jag vill visa de 15 senaste unika inloggningarna.
online_user - där finns flera av samma sort. Vill hämta 15 senaste unika från last_accessed
member - Där finns användarnamnet och id
cars - här ligger sökvägen till bilden där member_id ska vara samma som id från member