puritanMedlem sedan maj 200567 inlägg Hej!
Info:
Kör Microsoft SQL Server 2005
Har en tabell med poster där man matar in starttid, samt sluttid (som DATETIME), flera datum kan hamna på olika poster dvs att man startar 08:00 och slutar 10:00 för att sen samma datum börja 11:00 och sluta 12:00 etc.
Jag skulle nu vilja skapa en vy där man för varje post endast har ett datum och där den totala tidsdifferansen visas per post, så i fallet ovan skulle det varit datum samt tidsdifferans 3.
Mvh
Puritan
headbugMedlem sedan sep. 2006867 inlägg Skulle du kunna visa din tabellstruktur också? Då blir det något lättare att skriva en bra SQL-vy :)
puritanMedlem sedan maj 200567 inlägg Enklast att säga så här, vi skippar vyn det kan jag fixa själv, men själva frågan som summerar per datum om jag har just starttime och endtime, det är det som blev knepigt.
Mvh
Puritan
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg select datum
, sum(sluttid) - sum(starttid) as diff
from tbl
group
by datum
puritanMedlem sedan maj 200567 inlägg
Peter S skrev:
select datum
, sum(sluttid) - sum(starttid) as diff
from tbl
group
by datum
Tjena nej det där funkade ju inte, sluttid är ju en DATETIME och sum går inte attt köra på en sån..
Operand data type datetime is invalid for sum operator.
Mvh
Puritan
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg gör en sum på datediff mellan värdena
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg
puritan skrev:
Tjena nej det där funkade ju inte, sluttid är ju en DATETIME och sum går inte attt köra på en sån..
Operand data type datetime is invalid for sum operator.
Mvh
Puritan
Min tanke var att summera på timdifferensen - som emission förtydligade.