Jag skulle vilja göra föjande. En gång i timmen skulle jag vilja kontrollera om en tabell fått något värde. Om inte så vill jag skicka ett email till mig själv.
Jag använder SQL-server. Tänkte att man kunde köra nåt jobb på servern som gör detta en gång i timmen. Någon som skulle kunna hjälpa mig med förslag på hur jag skall lösa detta.
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Lägg en trigger som körs vid en insert och skickar ett mail. Borde väl vara det enklaste.
dessvärre så har jag ingen kontroll över applikationen som lägger in värdena. Endast en liten webbapplikation som visar upp resultat från dessa inmatningar. Jag vill inte köra en sådan kontroll på sidorna utan i databasen. Jag har även andra problem som jag kanske kan lösa på detta vis, bara jag vet hur jag skall göra.
SaschMedlem sedan nov. 2002830 inlägg Först och främst; Vilken databas använder du?
MySQL, MsSQL vet jag stödjer triggered events. Vilket betyder att du kan ställa in ett datum (Och tid) då du vill att en SQL-sats ska köras.
EDIT: Jag tror dock inte du kan skicka mail genom SQL-queries utan måste lösa detta genom att genom triggered events kanske kan aktivera en funktion i databas-serverprogrammet?