cefalkMedlem sedan juni 2000278 inlägg Om jag kör med koden nedan tycker jag att jag ska få ett felmedd då jag satt proceduren till "NO SQL" men den printar ju ut data från databasen. Någon som har något bra förslag på vad som är fel?
DELIMITER $$
DROP PROCEDURE IF EXISTS test$$
CREATE PROCEDURE test (IN user_id INT)
NO SQL
BEGIN
SELECT ID, Alias , Username AS epost FROM user WHERE ID = user_id;
END$$
DELIMITER ;
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Det är ju fel i Mysql, man kan enbart ange NO SQL för externa rutiner. Jag förstår dock inte vad du skulle vilja åstadkomma med att ange NO SQL.
cefalkMedlem sedan juni 2000278 inlägg Jag vill egentligen inte åstadkomma något utan detta var bara ett test.
Men om vi tar exemplet nedan. Jag har satt den till READS SQL DATA då tycker jag inte att jag borde kunna köra DELETE men det kan jag, är det så att jag missuppfattat på något sätt? Har fått för mig att NO SQL, READS SQL DATA, MODIFIES SQL DATA gällde för det som var mellan BEGIN och END. Har läst boken MySQL Stored Procedure....
DELIMITER $$
DROP PROCEDURE IF EXISTS test$$
CREATE PROCEDURE test ()
READS SQL DATA
BEGIN
DELETE FROM user;
END$$
DELIMITER ;
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Jo det är rätt att om man anger READS SQL DATA så skall delete inte vara tillåtet. Mysql struntar högaktningsfullt i detta.