Hur skriver jag färdigt denna sats så att bara de som inte har loggat in på 30 dagar eller mer får brevet
set mail1=objConn.Execute("SELECT userID, email, username, userPass FROM tblUsers where email is not null and email<>'' and inloggad > ??????? ")
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Det beror på vilken databashanterare du använder.
Flyttas från ASP
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg WHERE DATE_SUB(CURDATE(),INTERVAL 30 DAY) > Date()
så här då?
med
set mail1=objConn.Execute("SELECT userID, email, username, userPass FROM tblUsers where email is not null and email<>'' and email LIKE '%@%' and inloggad > DATE_SUB(CURDATE(),INTERVAL 30 DAY) > Date()")
får jag
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.25-max]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '()' at line 1
/mail/Nyhetsbrev/savemassmail.asp, line 4
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Enkel kontroll-läsning säger att villkoret
and inloggad > DATE_SUB(CURDATE(),INTERVAL 30 DAY) > Date()
ser fantastiskt konstigt ut. Sedan är väl inte direkt större än det du vill ha?
sorry :-)
den här vill inte funka
set mail1=objConn.Execute("SELECT userID, email, username, userPass, inloggad FROM tblUsers where email is not null and email<>'' and email LIKE '%@%' and inloggad > ADDDATE(CURDATE(), INTERVAL 30 DAY
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Fick du med hela där?
Och:
@nders skrev:
Sedan är väl inte direkt större än det du vill ha?
edit: och, öh, varför bytte du till adddate? Nu frågar du ju om alla som varit inloggade senare än om en månad? :o
är inte så bra på det här med datum, men lär mig hela tiden....svårt att hitta felen :-)
set mail1=objConn.Execute("SELECT userID, email, username, userPass, inloggad FROM tblUsers where email is not null and email<>'' and email LIKE '%@%' and inloggad > DATE_SUB(CURDATE(),INTERVAL 30 DAY)")
detta verkar funka :-)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
detta verkar funka
På vilket sätt? Du har ju fortfarande större än?