McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg Tjena...
Vi har två "databaser" den ena heter wc3 och den andra uwc3. wc3 databasen går att göra en backupp på utan problem. Men när jag ska köra backup på uwc3 databasen som är mycket större så hänger sig den på typ 90%. Jag har inte den blekaste varför det blir fel där..
Finns det något program som man kan göra backuppen med utan att använda inbyggda mysql bacuppen. Eller kan man på något sätt manuellt göra en backupp (kopiera några filer)
Det visas inte något felmeddelande utan den hänger sig typ på 1810 av 1980 rader (om det säger nått)?!?!?!
Grymt tacksam för hjälp lite jobbigt att inte kunna göra en backupp...
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Kan inte phpMyAdmin vara ett verktyg?
McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg Vi kör någon adminpryl till mysql den som följer med.. är det smma sak. Kan inte mycket om detta :)
Kan man på något sätt göra en manuell backupp kopiera några filer?
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg Jag har varit med om att processen hängt sig när jag kört genom olika gränssnitt. Prova att ta din dump direkt i ett terminalfönster och se om det lyckas bättre.
McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg Hur gör jag det, lite off på detta... Gärna en liten kort beskrivning.
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg Nu vet jag inte i vilken miljö du sitter, men i Unix/Linux kan det se ut ungefär så här:
$ mysqldump -u userMCD -h mysql.domain.com -e --add-drop-table --quick -p myDB > min_databas_backup.sql
McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg Rackarns det är windows vi kör på... win2000 advance server.
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg Där borde väl finnas någon form av dos-prompt? Växlarna kan dock skilja sig en hel del. Där kan jag tyvärr inte stå till tjänst. ;)
McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg :) någon annan som vet växlarna till win?
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Det finns ju många verktyg till MySql Kolla in Navicat då. Snyggt i Windows!
kolla finns en 30dgr trial http://www.navicat.com/ byt ut www mot support och kolla vidare.
McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg Det där ser nice ut men skulle gärna vilja ha något som är gratis. Ska även kolla din php admin om det går att göra det via webben.
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg
McD skrev:
Ska även kolla din php admin om det går att göra det via webben.
Risken är stor att du får script-timeout om du försöker dumpa en stor databas via webben. Hoppas att det löser sig på något sätt. :)
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg Bara jag igen. ;)
Kolla in beskrivningen här skriven av seanf:
http://www.vbulletin.com/forum/archive/index.php/t-68822.html
McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg Tack ska kolla på det ikväll återkommer med svar.
Välldans snällt!
McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg Tack alla... förhoppningsvis har jag nu fått till detta. Körde den enkla varianten och laddade ner windowns versionen på https://www.navicat.com. Fördelen här var att man både kunde göra en SQL Backup samt en SQL Dump direkt via programmet. Jag fick resultatet att allt var ok efter Backup och även då jag tog Dump, sen återstår självklart att installera backuppen eller dumpen på vår testserver för att se att själva backuppen funkar. Det svåra var/är att fixa så att backup tas automatiskt det var inte det enklaste.. något jag måste kolla vidare på framöver... Åter igen tack boys!
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Bra. Kom ihåg att Backup inte är det viktigaste! Det är Restore ;-)
Först då kan man sova gott om nätterna med vem man vill!