bwcMikkeMedlem sedan okt. 2004159 inlägg Jag har en tabell tblBokning som innehåller ex. namn, userID, lokal, startdatum, slutdatum för ett bokningssystem.
Antag att jag vill kopiera en bokning i ett webbgränssnitt så att samma bokning inträffar på en månad till.
Jag har sökt på wF och hittat flera trådar om hur man kopierar en post till en exakt likadan post, men hur gör man för att byta ut start- och slutdatum?
Måste jag först skapa en ny post med "INSERT, SELECT m.m." och sedan, när den nya posten är skapad, göra en UPDATE på den?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg INSERT INTO tbl2 (fält1, fält2, fält3, fält4)
SELECT fält1, fält2, '2004-05-01', '2004-05-09' FROM tbl
mvh
bwcMikkeMedlem sedan okt. 2004159 inlägg Tack så mycket. Det funkar perfekt.
Men om det nu är så att SELECT-satsen returnerar två eller fler poster och det ex. skall bli tre nya poster. Hur blir det då?
Här är jag nu (men detta blir bara en ny post):
sql = "INSERT INTO tblBokning "
sql = sql & "(repeatID, ccID, userID, verksamhetID, namn, antalpers, notes, forberedelsetid, starttid, sluttid, avslutningstid, owner, changed_by, change_time )"
sql = sql & "SELECT '2', tblBokning.ccID, tblBokning.userID, tblBokning.verksamhetID, tblBokning.namn, tblBokning.antalpers, tblBokning.notes, tblBokning.forberedelsetid, '" & nyStart & "', '" & nySlut & "', tblBokning.avslutningstid, tblBokning.owner, tblBokning.changed_by, tblBokning.change_time "
sql = sql & "FROM tblBokning "
sql = sql & "WHERE tblBokning.id=" & locID
connect.execute(sql)
bwcMikkeMedlem sedan okt. 2004159 inlägg Jag tar tillbaka min fråga. Det funkar ju!
Det var jag som skrivit fel i WHERE-satsen
Tack för hjälpen!