Hej!
Jag har två tabeller i min databas som jag skulle vilja hämta data ifrån. Det är en databas för filmer. Den ena heter movie_genre och innehåller filmens id (movieId) och genres namn (movieGenre).
Den andra innehåller själva filmerna. Och de fält som är viktiga är filmens id (id) och användarens id (userId).
Jag har försökt mig på att använda INNER JOIN men är rätt dålig på de. Så här ser koden som jag försöker använda mig av ut:
$SQL = "SELECT movie_genre.*, movies.* FROM movies INNER JOIN movie_genre ON movie_genre.movieId = movies.id WHERE movie_genre.movieGenre=" . $_GET['genre'] . " AND movies.userId=" . $_SESSION['uid'] . " ORDER BY movies.movieTitle LIMIT " . $from_records . "," . $max_per_page;
Någon som ser vad felet är?
//Henke
CatZMedlem sedan jan. 20022 341 inlägg @ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg På vilket sätt fungerar det inte? Vad får du för felmeddelande?
Felmeddelandet som kommer upp är:
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\appserv\www\dvdsamling\user_listmovies.php on line 374
Och skriver jag ut SQL-strängen:
SELECT movie_genre.*, movies.* FROM movies INNER JOIN movie_genre ON movie_genre.movieId = movies.id WHERE movie_genre.movieGenre=Äventyr AND movies.userId=1 ORDER BY movies.movieTitle LIMIT 0,30
Rad 374 är:
while ($r = mysql_fetch_array($results)){
bassebhuMedlem sedan nov. 20014 028 inlägg Bör det inte vara 'Äventyr'?
movieGenre='" . $_GET['genre'] . "'
Det hjälpte för att få bort felmeddelandet...nu stämmer bara inte träffarna...på vissa genrer ska jag få träff, men det får jag inte...
Det var jag som fumlade lite, det stämmer visst med träffarna.
Tack för hjälpen!