webForumDet fria alternativet

SQL

1 svar · 200 visningar · startad av Salamana

SalamanaMedlem sedan mars 2005158 inlägg

Sitter med min lilla sökning och nu vill jag slå ihop sql5 med sql så att de båda blir en sql!

Hur gör jag??

sql33=sql33&" AND catering=1"
kok = Request.Form("sok_kok")	
ratt = Request.Form("sok_matratt")

sql5="Select distinct r.restID, r.restNamn, r.menyTyp from tbl_resturang AS r "
sql5=sql5&"INNER JOIN tbl_kategori AS k ON r.restID=k.restID "		

sql5=sql5&"Where k.katID"&kok&" AND r.restNamn LIKE '%"&rest&"%' And r.aktiv = 1 AND r.stadID = "&request.querystring("stadID")&" "&sql33&";" 

--------------------------------------------------------------------

sql = "select restID, restNamn, menyTyp from tbl_resturang where restID IN (select restID from tbl_meny_buffe where text like '%"&ratt&"%' AND menyTyp Like tbl_resturang.menyTyp) OR restID IN (select restID from tbl_vecka_utan where text like '%"&ratt&"%' AND menyTyp Like tbl_resturang.menyTyp) OR restID IN (select restID from tbl_vecka_med where menyTyp Like tbl_resturang.menyTyp AND text like '%"&ratt&"%' And vecka Like "&(DatePart("ww",now(),2,2))&");"
set rs = conn.execute(sql)
The_HulkMedlem sedan juni 20031 937 inlägg

Berätta gärna vad de olika SQL-satserna är tänkta att göra.
Bara för att du vet det betyder inte det att alla andra förstår det på direkten.
Visst kan ma nsitta och titta genom koden och fundera men det är trevligare om du ger oss mer input på vad du vill få ut och vad du får ut idag.
Visa även exempel på data som du får ut idag och hur du vill att den ska se ut.

Försök även att dela upp SQL-satsen på mer än en rad. nu behöver man skrolla långt i sidled för att se den och då glömmer man bort vad som stod i början och får då skrolla tillbaka.

Genererad på 381 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb