Hej!
Först nu som jag upptäcker detta forum! Min fråga passar nog bättre här än i ASP-forumet, Det är så att jag har verkligen stora problem med att få min wiki, att uppdateras på rätt sätt. När man ska redigera en sida så fungerar det inte riktigt, sidan uppdateras med den nya informationen men du får även ett härligt felmeddelande.
Jag har fått för mig förklarat att detta beror på att MySQL-servern är version 4.0.22 (använder webbhotellet: Neno.se) och att jag INTE kan använda mig utav subqueries, har sökt på google efter information om detta och kommit fram till att man ska försöka skriva om detta till den JOIN query.
Men då jag är ny till detta så är mina kunskaper inte tillräckliga, hoppas verkligen att någon som är smartare än mig lyckas skapa en!
Jag tackar på förhand! :)
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.22]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'FROM openwiki_attachments, (SELECT att_wrv_name, att_name, MAX(/ow/owdb.asp, line 1510
vQuery = "UPDATE openwiki_attachments" & _
" SET att_wrv_revision = " & vRevision & _
" FROM openwiki_attachments, (SELECT att_wrv_name, att_name, MAX(att_revision) AS LatestRev FROM openwiki_attachments" & _
" WHERE att_wrv_name = '" & Replace(gPage, "'", "''") & "' AND att_deprecated = 0 GROUP BY att_wrv_name, att_name) AS o1" & _
" WHERE o1.att_name = openwiki_attachments.att_name AND att_revision=o1.LatestRev AND openwiki_attachments.att_wrv_name = o1.att_wrv_name;"