webForumDet fria alternativet

Skriva om subqueries?!

3 svar · 325 visningar · startad av medialabs

medialabsMedlem sedan mars 20023 686 inlägg

Hej!

Först nu som jag upptäcker detta forum! Min fråga passar nog bättre här än i ASP-forumet, Det är så att jag har verkligen stora problem med att få min wiki, att uppdateras på rätt sätt. När man ska redigera en sida så fungerar det inte riktigt, sidan uppdateras med den nya informationen men du får även ett härligt felmeddelande.

Jag har fått för mig förklarat att detta beror på att MySQL-servern är version 4.0.22 (använder webbhotellet: Neno.se) och att jag INTE kan använda mig utav subqueries, har sökt på google efter information om detta och kommit fram till att man ska försöka skriva om detta till den JOIN query.

Men då jag är ny till detta så är mina kunskaper inte tillräckliga, hoppas verkligen att någon som är smartare än mig lyckas skapa en!

Jag tackar på förhand! :)

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.22]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'FROM openwiki_attachments, (SELECT att_wrv_name, att_name, MAX(

/ow/owdb.asp, line 1510

vQuery = "UPDATE openwiki_attachments" & _
					" SET att_wrv_revision = " & vRevision & _
					" FROM openwiki_attachments, (SELECT att_wrv_name, att_name, MAX(att_revision) AS LatestRev FROM openwiki_attachments" & _
					" WHERE att_wrv_name = '" & Replace(gPage, "'", "''") & "' AND att_deprecated = 0 GROUP BY att_wrv_name, att_name) AS o1" & _
					" WHERE o1.att_name = openwiki_attachments.att_name AND att_revision=o1.LatestRev AND openwiki_attachments.att_wrv_name = o1.att_wrv_name;"

Fick följande kod, men den fungerar inte riktigt,

vQuery = "UPDATE openwiki_attachments o1" & _
 " SET att_wrv_revision = " & vRevision & _
 " WHERE att_wrv_name = ' & Replace(gPage, "'", "''") & "'" & _
 " AND att_deprecated = 0" & _
 " AND att_wrv_revision = (SELECT MAX(att_wrv_revision)" & _
 " FROM openwiki_attachments o2" & _
 " WHERE o2.att_wrv_name = o1.att_wrv_name" & _
 " AND o2.att_name = o1.att_name)"
Microsoft VBScript compilation error '800a0400'

Expected statement

/ow/owdb.asp, line 1515

" AND att_deprecated = 0" & _
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Skulle uppskattas om du höll dig i en tråd.

Bara att låsa denna och hänvisa till den andra i SQL-forumet om det skulle vara några andra som är intresserade av lösningen sen...

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)