Denna kod skickar ut ett meddelande via internt mail som de ska när man har klickat på Neka, men inget mail finns i tabellen tblUsers_imail och fotovalideringen sätts inte till 0 som den ska
<%
SET objConn = Connect()
varUID = Request.Querystring("uid")
picDate1 = "1900-01-01"
varForklaring = Request.Form("txtAvvisningsorsak")
varBryt = vbCrLf & vbCrLf
varBryt1 = vbCrLf
varRubrik = "Ditt foto har blivit nekat"
varMeddelande = "Det foto du skickade in för granskning uppfyller ej de krav." & _
" som vi ställer på ett godkänt foto. Var god och kontrollera de krav som vi ställer" & _
" på ett godkänt foto och ladda upp ett nytt igen. Kontrollera så att bilden stämmer med våra" &_
" regler och att bildnamnet är korrekt"& varBryt1 &" "& varBryt1
varOvrigt="Mvh Admin/Moderator."
varOrsak = "Anledning till att bilden nekades: "& varForklaring &" "& varBryt1 &" "& varBryt1
varSlut = "Är det något du undrar över så använd gärna Åsikter som du hittar i menyn "
varTotal = varMeddelande & varOrsak & varOvrigt & varSlut
deny = "INSERT INTO tblUsers_imail"
deny = deny & "(mailDate,mailTime,sender,reciever,Headline,message, mailRead) "
deny = deny & "VALUES('"& Date &"','"& Time &"','"& 1 &"',"& varUID &",'"& varRubrik &"','"& varTotal &"', 1)"
objConn.Execute deny
denyUpdate = "update tblUsers set fotovalidering=0, picture='"& varPic &"', picChange='" & picDate1 & "' where userID="& varUID &""
objConn.Execute denyUpdate
Response.redirect "/Admin/viewPhotos.asp"%>
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Ersätt "objConn.Execute deny" med "response.write deny" och posta resultatet här :)
INSERT INTO tblUsers_imail(mailDate,mailTime,sender,reciever,Headline,message, mailRead) VALUES('2006-03-09','17:21:53','1',1,'Ditt foto har blivit nekat','Det foto du skickade in för granskning uppfyller ej de krav. som vi ställer på ett godkänt foto. Var god och kontrollera de krav som vi ställer på ett godkänt foto och ladda upp ett nytt igen. Kontrollera så att bilden stämmer med våra regler och att bildnamnet är korrekt Anledning till att bilden nekades: fel bild Mvh Admin/Moderator.Är det något du undrar över så använd gärna Åsikter som du hittar i menyn ', 1)
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.25-max]Unknown column 'picChange' in 'field list'
/Admin/deny.asp, line 29
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Det är denyUpdate-frågan som felar och felet står ju där i klartext.
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.25-max]Unknown column [b]'picChange'[/b] in 'field list'
Kolumnen i tabellen heter inte så...
Engine^ skrev:
Det är denyUpdate-frågan som felar och felet står ju där i klartext.
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.25-max]Unknown column [b]'picChange'[/b] in 'field list'
Kolumnen i tabellen heter inte så...
Jo det gör den eftersom jag har bytt namn på den, trodde att det var Date i picChangeDate som strulade så den heter bara picChange nu och det är samma fel
När jag skriver ut så är allt rätt, men fel uppstår
update tblUsers set fotovalidering=0, picture='"& varPic &"', picChange='" & picDate1 & "' where userID="& varUID &""
ger detta
update tblUsers set fotovalidering=0, picture='nopic.jpg', picChange='2006-03-08' where userID=1
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
Object required: ''
/Admin/deny.asp, line 32
sl0kMedlem sedan maj 2005562 inlägg
WebbisNet skrev:
update tblUsers set fotovalidering=0, picture='nopic.jpg', picChange='2006-03-08' where userID=1
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
Object required: ''
/Admin/deny.asp, line 32
http://support.microsoft.com/?kbid=194525
http://www.experts-exchange.com/Web/Web_Languages/ASP/Q_20795484.html
Varför ska jag förändra registret och speciellt när jag har sidan på webhotell, den andra länken funkade inte
Allt fungerar som det ska när jag tar bort picDate från updatesatsen men jag MÅSTE ha den för att sätta ett äldre datum vid nekad bild och ett datum 60 dgr fram i tiden när den godkänns....hur ska jag göra för att få till det här med datumen
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg
WebbisNet skrev:
Nåt förslag?
Precis som i den [thread=139827]andra tråden[/thread] du startade om samma fel verkar folk ha kommit fram till samma sak. Dvs sannolikheten att kolumnen verkligen finns i just den tabell och den databas som du jobbar mot är väldigt liten. Så jag ställer frågan igen; Är du verkligen helt säker på att du jobbar mot rätt databas? Ingen gammal kopia eller liknande du arbetar med?
Jag har ju skickat bildbevis på min MySQL databas och jag har bara EN ENDA MySQL databas , hur ofta ska jag behöva bevisa det
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Men snälla.. du måste väl förstå vår skepsis med tanke på att ingen av oss har hört talas om ditt fel om ingen av våra teorier stämmer.