Är du säker på att du är i rätt databas/tabell och rotar? Har gjort det misstaget ett par gånger och man blir lika förbannad på sig själv varje gång när man upptäcker att man jobbar i en gammal kopia av databasen.
jag vet att jag har den kolumnen i den tabellen och jag har kopierat kolumnnamnet i db och klistrat in i koden för att dubbelkolla att jag inte skrev fel
Kolla igen att du arbetar mot rätt databas och rätt tabell. Kolla i olika verktyg att allting verkligen är rätt. Kan lova att du snart skriver en post där du säger att du arbetade mot en databas med samma namn men placerad någon annanstans, el likn.
Det du annars säger är att mySQL beter sig felaktigt, vilket du kommer behöver mycket övertygelse innan någon håller med om.
e: Sen angående din beskrivande rubrik som man helst ska använda här på wF.
Den är 9.9 / 10 ggr inte alls något 'helknäppt fel'. Speciellt inte när felmeddelandet fullkomligen skriker ut exakt vad felet är.
e2: Om du uppdaterar någon post med ditt asp-script _utan_ picChangeDate-kolumnen. Kommer infon att ändras på rätt ställe?
If request.querystring("do") = "accept" then
SQL1 = "update tblUsers set fotovalidering=0, picture='"& varPic &"' where userID="& varUID &""
response.write SQL1
'response.end
objConn.Execute SQL1
Den funkar
Denna kod nekar en bild
If request.querystring("do") = "deny" then
varEmptyDate = "0000-00-00"
SQL2 = "update tblUsers set fotovalidering=0, picture='"& varPic &"', picChangeDate='"& varEmptyDate &"' where userID="& varUID &""
response.write SQL2
'response.end
objConn.Execute SQL2
Går jag tillbaka och uppdaterar så försvinner bilden från valideringen eftersom fotovalideringen sätts till 0 och datumet sätts i databasen.......men varför får jag då det felet?
Kolla igen att du arbetar mot rätt databas och rätt tabell. Kolla i olika verktyg att allting verkligen är rätt. Kan lova att du snart skriver en post där du säger att du arbetade mot en databas med samma namn men placerad någon annanstans, el likn.
Det du annars säger är att mySQL beter sig felaktigt, vilket du kommer behöver mycket övertygelse innan någon håller med om.
e: Sen angående din beskrivande rubrik som man helst ska använda här på wF.
Den är 9.9 / 10 ggr inte alls något 'helknäppt fel'. Speciellt inte när felmeddelandet fullkomligen skriker ut exakt vad felet är.
e2: Om du uppdaterar någon post med ditt asp-script _utan_ picChangeDate-kolumnen. Kommer infon att ändras på rätt ställe?
Jag vet ju själv att jag enbart har EN databas och bara EN tabell där jag har denna kolumn
259 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.aa8cfc83