bwcMikkeMedlem sedan okt. 2004159 inlägg Jag vet inte om jag är trött i huvudet eller vad som är fel, men varför funkar inte detta?
UPDATE tblUppdrag SET status='klart', fakturerat='2006-02-16 09:10:00' WHERE id=247
Jag får svaret att 0 rader påverkades.
Om jag däremot gör två satser:
UPDATE tblUppdrag SET status='klart' WHERE id=247
UPDATE tblUppdrag SET fakturerat='2006-02-16 09:10:00' WHERE id=247
så funkar det.
Hoppas någon är klokare än jag är just nu.
bwcMikke skrev:
Jag vet inte om jag är trött i huvudet eller vad som är fel, men varför funkar inte detta?
UPDATE tblUppdrag SET status='klart', fakturerat='2006-02-16 09:10:00' WHERE id=247
Jag får svaret att 0 rader påverkades.
Om jag däremot gör två satser:
UPDATE tblUppdrag SET status='klart' WHERE id=247
UPDATE tblUppdrag SET fakturerat='2006-02-16 09:10:00' WHERE id=247
så funkar det.
Hoppas någon är klokare än jag är just nu.
Humm.. sjudundrande bra fråga!
Ser inget fel i SQL-syntaxen. Så om det funkar när du delar upp satsen så borde de funka annars också!
Ehmm..
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Vet inte om jag gjort ngt fel i mina frågor heller men med haft lite strul med update inte fått dem att fungera om jag inte har följande typ:
fungerar:
$SQL = "UPDATE traning_message SET `delete_inbox` = '1' WHERE `ID` ='$MESSAGE_ID'";
fungerade inte:
$SQL = "UPDATE traning_message SET delete_inbox = '1' WHERE ID ='$MESSAGE_ID'";
så har jag inte med ` så har det inte fungerar, vet inte om det kan vara något sådant tro?
bwcMikkeMedlem sedan okt. 2004159 inlägg Nu verkar det fungera ändå ???
Jag skall dock komma ihog Sjodahls tips om det kinkar någon annan gång
Tack ändå
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg vet inte om det är ett tips eller vad det är ;)
Men fungerade för mig, men tycker det borde fungera med utan, testar jag idag så fungerar det säkert hehe. Bra det löste sig iallafall.
Men skulle gärna vilja ha svar av ngn som vet om det kan bugga sig eller hur det ligger till.