Är lite osäker på om detta problem blir rätt placerat nu... är väl en blandning utav allting gissar jag, men det är ju bara att flytta tråden om någon moderator har ett bättre förslag!
Är på väg att flytta en av mina hemsidor till ett nytt webbhotell och tänkte i samma veva flytta från Access till MySQL och har under en tid nu försökt att med hjälp av MySQL-front flytta över data från en databas med 4 tabeller (forum) till min MySQL-databas på nya hotellet.
Efter lite trixxande så fick jag över all information men upptäckte när jag testade att när man läser forumtrådarna så visas inte svaren i tre utav forumen, men alltså bara i ett forum (det första jag bråkade över).
Jag får inga felmeddelanden utan det är helt enkelt tomt där svaren ska komma. Jag kontrollerar om svaren finns genom en variabel som är satt med vanlig RS("Svar") och om det inte finns några svar så visas det meddelandet jag satt att inga svar finns.
Det är alltså i bara ett av forumen/tabellerna som svaren kan visas.
Alla poster (svar som huvudtrådar) finns i databasen.
Jag försöker säkert snart igen att ta bort och lägga in allt igen, men är det någon som kan ha en aning om vad det är för nåt knas nånstans?
Alla forumen har samma struktur och det enda som skiljer dom är så klart namnen och posterna.