Frågan kanske inte går att besvaras med ett enkelt svar men finns det några begränsningar hos den ene eller andra, som ni som är insatta i ämnet, känner till?
:OO
SQL Server eller MySQL
5 svar · 649 visningar · startad av jaxpax
Är det någon databas som har brister så är det väl mySql, även fast den är bra enligt mig. Bl.a. så ifrångår den standarder, och använder speciallösningar.
Jag skulle tippa att Ms Sql har en hel del mer prestanda vad gäller att lagra stora mängder.
mySql kommer nu med både commit/transaktioner och Lagrade Procedurer så de börjar knappa in på jätten, en annan fördel är att den är gratis. :)
Sedan är MySQL plattformsoberoende och källkoden är öppen för alla. Nu är jag inte säker på vad MS SQL kostar, men en gissning är att du kan köpa in MS SQL eller ha en heltidsanställd som sköter din MySQL-administration i tre månader istället. Sedan krävs att du har Windows på din maskin och en gissning är att MS SQL fungerar bäst ihop med IIS.
Ingen av dessa MS-benämningar är gratis =)
sabbacus skrev:
Sedan är MySQL plattformsoberoende och källkoden är öppen för alla. Nu är jag inte säker på vad MS SQL kostar, men en gissning är att du kan köpa in MS SQL eller ha en heltidsanställd som sköter din MySQL-administration i tre månader istället. Sedan krävs att du har Windows på din maskin och en gissning är att MS SQL fungerar bäst ihop med IIS.
Ingen av dessa MS-benämningar är gratis =)
I princip rätt, men det vore fel att påstå att MSSQL har något särskilt intimt förhållande med IIS.
Tack för era svar!