webForumDet fria alternativet

Databasdesigner för My SQL

10 svar · 667 visningar · startad av jaxpax

jaxpaxMedlem sedan aug. 200598 inlägg

Kolla denna sida, där jag hittade ett trevligt freeware för
databasmodellering My SQL

:bire

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Nice! :bire

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Ser mycket trevligt ut!

En anledning att börja använda MySQL. ;)

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Intressant :)

lillebrorMedlem sedan apr. 20041 597 inlägg

Har installerat det och det verkar vara ett riktigt smidigt och användbart program! :birp

jaxpaxMedlem sedan aug. 200598 inlägg

Precis, jag tänkte hoppa på SQL Server (för dess användarvänlighet under databasmodelleringen) men nu blir det definitivt MySQL! Såg förövrigt en del andra fina finesser än själva databasmodelleringen - bra och tydligt hjälpavsnitt...

Någon som fått detta progrma att fungera. Då syftar jag på funktionen där programmet redan läser av en redan befintlig struktur?! :)

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

lillebror skrev:

Någon som fått detta progrma att fungera. Då syftar jag på funktionen där programmet redan läser av en redan befintlig struktur?! :)

Jag har ivf inte kommit så långt än, mest suttit och småpillat för att lära sig funktionerna. Man är ju inte direkt den som lyssnar på rtfm.

Någon som fått detta program att fungera? Jag har fått lite konstiga felmeddelanden när jag försökt koppla upp mot min databas på Internet. Jag har fyllt i de fält som är uppenbara men kanske har jag missat någon detalj. Om det är någon som har lyckats få igång programmet är jag väldigt intresserad att få höra hur man ska göra :) Jag tycker gränssnittet verkar helskönt. Sedan har jag för mig att det går att köra "reversed engineering" på en databas.

jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg

lillebror:

Jag installerade också ovannämda program men den hade ett par elaka buggar och efter ett tags försökande gav jag upp. :|

Verkar vara i beta-stadiet eller nåt.

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

När det gäller program som gör reenginering brukar det vara problem.
I vilken miljö har ni testat DB D4?

261 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
134 ms — hämta forumlista (db)
125 ms — hämta statistik (db)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)