webForumDet fria alternativet

uppdatering med formaterad text

2 svar · 277 visningar · startad av nippe76

nippe76Medlem sedan nov. 20052 inlägg

Är rätt ny på asp men tänkte höra om det finns någon som kan hjälpa mig.
Försöker att uppdatera texter direkt i sql manager och då är frågan hur man formaterar texten så den blir att se ut som följande.
Inkl fnuttar, from, where, html text m.m

Tack på förhand.

Jag använder mig av följande exempel som jag testar med men som jag inte får att fungera

UPDATE eng SET Nyhet = 'JUSTIN HAWKINS has taken a swipe at CHRIS MARTIN – branding him a diva.

THE DARKNESS frontman was unhappy with the COLDPLAY singer’s behaviour during the recording of the BAND AID 20 single last year.

- And flamboyant <a href="http://justin.com">Justin</a> has vented his anger by doing a cheeky impression of Chris in the video for the band’s new single One Way Ticket, which is out today.

Justin said: “During Band Aid Chris swanned in, stayed for about 20 minutes — and had his own VIP area. We were there for two days and worked our behinds off.

“He obviously didn’t care from where I heard. I got the sense he was just doing it to raise his profile.” ' WHERE Id = '2'

TravoniMedlem sedan okt. 20041 556 inlägg

Det ser rätt ut, förutom att "id" inte brukar vara av datatypen varchar/text och då skall du ta bort apostroferna runt 2:an.
Sedan så brukar man inte spara html-kod i databasen men det är ju inte förbjudet. :)

LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Om det finns ' i texten så får lägga till en extra ' dvs

update t set x = 'x''x' where id = 2

Om ID i din tabell är en numerisk kolumn så skall du inte ange ' omkring sökvärdet.

Om du vill lägga in kod i en post så ange den inom [ kod ] [ /kod ] (utan blanka)

Sen så finns det ett forum för SQL också och eftersom denna fråga inte handlar om ASP så flyttar jag den dit

Flyttas från ASP

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)