sql_insert_thread = "insert into forum_threads (thread_name, thread_author_name) values ('" & pt_thread_name & "', '" & pt_thread_author_name & "')"
connect.execute(sql_insert_thread) ,,128
Något fuffens med den här koden? Den vill iallafall inte fylla på databasen med info. :( Kör MySQL alltså.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg På vilket sätt funkar det inte?
Felmeddelande?
Hur ser den färdiga SQL-frågan ut?
Den kommer till nästa sida om man säger så, så inga felmeddelanden. Hur ser jag den färdiga SQL-frågan nu igen? :e
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Response.write sql_insert_thread
response.end
insert into forum_threads (thread_name, thread_author_name) values ('asdfas', 'mafer')
Ser inget fel. :S
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Nej, det där ser rätt ut.
På vilket sätt funkar det inte då?
Blir det ingen ny post, eller blir det en ny post utan värden?
Jag hade också tagit bort parentesen i execute-anropet. Antingen med parenteser eller utan, men inte både och. Jag är osäker på om det gör någon praktisk skillnad, men...
connect.execute sql_insert_thread, , 128
Du har förresten ingen on error resume next i asp-koden?
Blir ingen post öht. ;(
Och nej, on error resume next har jag inte, sånt förstår jag mig knappt på. ;)
AH, jag som klantade mig @nders, ngt strul med databasen och uppdatering bara. :C
Tack för din hjälp!
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Om du har kvar response.end precis under utskriften av sql-frågan körs den aldrig, det är du med på?
Blir det alltså ingen post öht med din ordinarie kod?
Ge oss gärna lite mer kod runt problemet.
EDIT: Ok, vad gjorde du alltså för att lösa problemet? :)
Visade sig att skiten postades iaf. bara att det inte uppdaterades i databasen förrän om ett tag, och trådarna visades ju inte på sidan heller då ingen kategori satts. Klantigt. :)
//M