Om t1.type är 1 och det finns en och endast en post i tblforumthreadtype som har värde 1 i kolumnen threadTypeID, så borde det fungera.
Vad innehåller kolumnerna för värde? Får du något felmeddelande?
Hej,
Har lyckats med att få ut sökvägar till bilder förut men nu verkar det tvärkört. Har felsökt i en timme nu utan resultat.
I mitt forum har jag en tabell som heter tblforumthread. I den tabellen finns det ett fält som heter type. Type talar om huruvida tråden är en fråga/uppmaning. I en annan tabell som heter tblforumthreadtype har jag följande fält:
threadtypeID
path
filename
description
Nu försöker jag plocka ut sökvägen till dessa bilder vars sökvägar ligger lagrade i tblforumthreadtype. Dock verkar det inte som att sql-satsen plockar upp någon sökväg eller något filnamn för respektive tråd där "type" är satt till 1 alt. 2.
Här är SQL-satsen:
$sqlSelect = "SELECT threadID, subject, [B](SELECT path FROM tblforumthreadtype WHERE threadtypeID = t1.type) AS path, (SELECT filename FROM tblforumthreadtype WHERE threadtypeID = t1.type) AS filename[/B], (SELECT solved FROM tblforumthreadreply WHERE solved = 1 AND threadID = t1.threadID) AS solved, (SELECT threadreplyID FROM tblforumthreadreply WHERE solved = 1 AND threadID = t1.threadID) AS threadreplyID, content, hits, posted, posterID, forumID,
(SELECT username FROM tblmember WHERE memberID = posterID) AS username,
(SELECT COUNT(t2.threadreplyID) FROM tblforumthreadreply AS t2 WHERE t2.threadID = t1.threadID) AS replynumber,
(SELECT t2.threadreplyID FROM tblforumthreadreply AS t2 WHERE t2.threadID = t1.threadID ORDER BY t2.threadreplyID DESC LIMIT 1) AS lastthreadreplyID,
coalesce((SELECT DATE_FORMAT(max(t5.posted), '%Y-%m-%d %H:%i:%s') FROM tblforumthreadreply AS t5 WHERE t5.threadID = t1.threadID AND t1.forumID = $ID ) , posted) AS lastpost,
coalesce((SELECT (SELECT t8.username FROM tblmember AS t8 WHERE t8.memberID = t5.posterID) FROM tblforumthreadreply AS t5 WHERE t5.threadID = t1.threadID AND t1.forumID = $ID ORDER BY t5.posted DESC LIMIT 1), (SELECT username FROM tblmember WHERE memberID = posterID)) AS usernamelastreply,
coalesce((SELECT t5.posterID FROM tblforumthreadreply AS t5 WHERE t5.threadID = t1.threadID AND t1.forumID = $ID ORDER BY t5.posted DESC LIMIT 1), posterID) AS posterIDlastreply
FROM tblforumthread AS t1
WHERE forumID = $ID ORDER BY sticker DESC, lastpost DESC";