Kan det vara så att webhotellet inte tillåter anslutning till MySQL databasen utanför deras egna nätverk?
Så kan det vara. Kolla med hotellet.
- - - - -
Tråden flyttas från SQL till databashanterare.
mvh
2 svar · 366 visningar · startad av Steam
Hej, jag har ett problem som jag inte kan lösa trots att jag har googlat halva dagen här.
Det är nämligen såhär att jag vill ansluta från mitt webhotell till min lokala MySQL server.
Att ansluta lokalt från min egna maskin till MySQL servern på mitt nätverk är dock inga problem. Det är problem då jag ska ansluta från webhotellet till min MySQL server som jag får felet.
Här är följande fel jag får:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[TCX][MyODBC]Can't connect to MySQL server on '<IP TILL MIN DATABASERVER>' (10060)
/inc/config.asp, line 9
config.asp filen innehåller anslutningen till databasen och den är det inga fel på. Jag har dock försökt ädra till driver={MySQL ODBC 3.51 Driver}; för att jag har haft lite problem med det innan men det hjälper inte och felet som framgår däruppe är inget sådant fel heller vad jag förstår.
Kan det vara så att webhotellet inte tillåter anslutning till MySQL databasen utanför deras egna nätverk?
Eller är det så att min brandvägg strular vilket det inte borde göra då jag har öppnat 3306 porten och pakat om den till servern.
Om ni har några vettiga eller vet vad detta beror på messa mer än gärna.
Jag kan tillägga att jag har kört kommandon:
mysql>GRANT ALL PRIVILEGES ON databasen.* user@IP IDENTIFIED BY 'password';
Så gjorde jag även för ip nummret inom mitt privata nätverk annars hade det ju inte fungerat självklart så jag kan utesluta det felet också.
Så kan det vara. Kolla med hotellet.
- - - - -
Tråden flyttas från SQL till databashanterare.
mvh
Jahapp. Jag ska kolla upp det. Men det konstiga är att de tillåter att man ansluter till deras databas utifrån deras nätverk.