devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg Hej!
Hur gör jag för att summera värden från två olika fält?
Jag har följande två kodrader som jag vill få ihop till en:
"(SELECT IIf (SUM(totalTime) IS NULL, 0, SUM(totalTime)) FROM tblOtherTime WHERE user = '" & request("selectUser") & "' and StartDate > #" & dtStartDate & "# and StopDate < #" & dtStopDate & " 23:59:59#) as totalTime1, " &_
"(SELECT IIf (SUM(Time) IS NULL, 0, SUM(Time)) FROM tblOtherTime WHERE user = '" & request("selectUser") & "' and StartDate > #" & dtStartDate & "# and StopDate < #" & dtStopDate & " 23:59:59#) as totalTime2" &_
Som det är nu så summerar jag objRS men det är ju snyggare att i sql-frågan få ut totalTime för båda tabellerna....
Mvh
Henrik
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg "((SELECT IIf (SUM(totalTime) IS NULL, 0, SUM(totalTime)) FROM tblOtherTime WHERE user = '" & request("selectUser") & "' and StartDate > #" & dtStartDate & "# and StopDate < #" & dtStopDate & " 23:59:59#) + " &_
"(SELECT IIf (SUM(Time) IS NULL, 0, SUM(Time)) FROM tblOtherTime WHERE user = '" & request("selectUser") & "' and StartDate > #" & dtStartDate & "# and StopDate < #" & dtStopDate & " 23:59:59#)) as totalTime" &_
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg (SELECT IIf (SUM(totalTime) IS NULL, 0, SUM(totalTime))
FROM tblOtherTime
WHERE user = '" & request("selectUser") & "'
and StartDate > #" & dtStartDate & "#
and StopDate < #" & dtStopDate & " 23:59:59#) +
(SELECT IIf (SUM(Time) IS NULL, 0, SUM(Time))
FROM tblOtherTime
WHERE user = '" & request("selectUser") & "'
and StartDate > #" & dtStartDate & "#
and StopDate < #" & dtStopDate & " 23:59:59#) as totalTime
devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg :r
ehhh...
det var ju inte så svårt....
sorry :e
Mvh
Henrik