PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Jag har lagt upp kunden som ny användare under Logins och lagt upp kundens databas.
Nu vill ju jag att kunden enbart ska kunna se och komma åt sin databas, inget annat.
Jag har gett kunden access till sin databas, som public..
Vad ska jag göra mer? Är helt kass på denna bit. ;) :bire
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Vad menar du med "Visa enbart kundens..."? 'Visa', som i administrera eller kommunicera med?
Vidare; det kan vara värt att fundera på att skala ner rättigheterna lite för användaren i den databasen, sällan behöver en user ha fullt blås för att göra det den ska. Faktum är att det är extremt sällan, om det är t.ex. en user som används av en webbapplikation.
Isåfall räcker det med db_datareader och db_datawriter, alltså läs/skriv. Om du nu vill att användaren ska kunna skapa tabeller och ändra sådana inställningar i databasen, så skall den även ha db_ddladmin.
En user behöver inte fler rättigheter än vad den maximalt behöver.
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Nja, med 'Visa' menar jag 'Se' i EM.. ;)
När kunden loggar in syns alla databaser på servern.. hade hoppas på att kunden bara skall se Sin databas där.
Vidare så är det precis så som det är tänkt, ska kolla mer på det, tack. :)